موج جدید کرونا همه جهان را درگیر کرده است

به گزارش سیناپرس، ملیتا ووجنویچ (Melita Vujnovic) از مدیران ارشد سازمان بهداشت جهانی، وضعیت اپیدمیولوژیک جهان را نگران کننده می داند. در همین رابطه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شیوع کووید ۱۹ در سراسر جهان افزایش داشته  و تعداد کشته شدگان در هفته های اخیر روند افزایشی و نگران کننده ای را در پیش گرفته است.  
بر اساس آمارهای رسمی از ۱۲ آوریل ۲۰۲۱ برابر با ۲۳ فروردین ماه، ۱۳۵ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۶۱۷ نفر به این بیماری همه گیر مبتلا شده و دو میلیون و ۹۳۰ هزار و ۷۳۲ نفر جان خود را از دست دادند.

این سازمان تاکید کرد که برای هفدهمین هفته متوالی روند افزایشی مبتلایان به این بیماری در سراسر جهان دیده می شود. این آمار در حال حاضر به بیش از ۱۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مبتلا و بیش از سه میلیون نفر جان باخته رسیده است. 

نماینده سازمان بهداشت جهانی در رابطه با این نگرانی اظهار داشت که ما همچنان شاهد تأثیر ظهور سویه های جدید ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از آن هستیم و در عین حال شاهد رفع اقدامات قرنطینه و توزیع ناعادلانه واکسن بین کشورها هستیم.
طبق گفته ووجنویچ، تا ۱۲ آوریل نزدیک به ۷۸۰ میلیون دوز واکسن در سراسر جهان تزریق شده است. 
با وجود پیشرفت قابل توجهی که در ۱۹۴ کشور و سرزمین از ۲۲۰ کشور که اقدامات واکسیناسیون را آغاز کرده اند، یک عدم تعادل قابل توجه همچنان وجود دارد. به گزارش سیناپرس،به طور کلی توزیع جهانی واکسن ها به گونه ای است که بیش از ۸۷ درصد این واکسن ها در کشورهایی با درآمد زیاد یا درآمد بالاتر از متوسط استفاده شده اند، در حالی که کشورهایی که درآمد پایین دارند فقط ۰/۲ درصد دوزها را دریافت کرده اند.
به نظر می رسد هنوز در کنار ادامه برنامه واکسیناسیون باید با قرنطینه و رعایت پروتکل های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک و فاصله گیری فیزیکی، تلاش در کنترل این همه گیری داشته باشیم. سویه های جدید ویروس کرونا به دلیل سرعت بالای انتقال بیماری، سریع تر کووید ۱۹ را در جامعه گسترش می دهند بنابراین تنها با واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها می توان زنجیره گسترش این بیماری را قطع کنیم.  
مترجم: فاطمه کردی
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا