مجوز راه‌اندازی خانه‌های خلاق در ۱۴ حوزه صادر می‌شود

خانه‌های خلاق از جمله نقاط کانونی در زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق محسوب می‌شوند. بخش خصوصی در خانه‌های خلاق،   بستری برای استقرار و رشد استارتاپ‌ها و شرکت‌های مرتبط با صنایع نرم و خلاق و شتاب دهنده‌های تخصصی این حوزه، را فراهم می‌کند.

این خانه‌ها با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاسیس می‌شود و متولیان آن تلاش می‌کنند در شهر و منطقه خود یک زیست‌بوم اقتصادی خلاق مبتنی بر صنایع نرم و فرهنگی تاسیس کنند.در حال حاضر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دستکم در ۱۴ رشته مختلف، مجوز خانه خلاق صادر می‌کند.

انیمیشن و فیلم، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، واقعیت ترکیبی، آموزش، یادگیری، بازی ویدئویی و موبایلی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، رسانه های صوتی و تصویری، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، طراحی، معماری و ساختمان، کتاب، تولید محتوا، چاپ و نشر، گیاهان دارویی و طب سنتی، مالی، سرمایه گذاری، بیمه، مد و پوشش، هنرهای تجسمی و نمایشی و پی نمایی (کمیک استریپ)، از جمله ۱۴ حوزه‌ای است که خانه‌های خلاق در آن فعالیت خواهند داشت.

با توجه به گستردگی این حوزه‌ها و تنوع بالای بسته‌های حمایتی تخصیص یافته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، درخواست‌های مختلفی از سراسر کشور، برای تاسیس خانه خلاق به دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق ارائه شده است. اولویت با متقاضیانی است که از حداکثر شروط لازم برای تاسیس خانه خلاق برخوردار باشند.

دارا بودن شخصیت حقوقی، تجربه کافی در زمینه مورد نظر و آشنایی با کسب و کارهای نو، در اختیار داشتن محل ایجاد خانه خلاق متناسب با حوزه فعالیت و حداقل به متراژ حداقل زیربنای ۵۰۰ متر مربع در تملک متقاضی و یا در اجاره حداقل پنج ساله متقاضی، همچنین محل معرفی شده در منطقه جغرافیایی در دسترس استارتاپ‌های مرتبط، از جمله این شروط است.

علاقه‌مندان می‌تواند برای مطالعه جزییات بیشتر در مورد ویژگی‌ها و شروط مرتبط با تاسیس خانه خلاق، به بخش مرتبط با این فراخوان در سایت برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا