نخستین آزمایشگاه ژنتیک پزشکی استان مرکزی افتتاح شد

دکتر علی اصغر غفاری زاده سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی، ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ در آیین افتتاح این آزمایشگاه، اظهار کرد: با توجه به کمبودهای موجود در استان از سال ۹۴ استارت ایجاد این آزمایشگاه زده شد، البته به دلیل وجود مشکلات و مسائلی کار راه اندازی آزمایشگاه قدری زمان برد ولی خوشبختانه امروز موفق به افتتاح این آزمایشگاه در استان مرکزی شدیم.

محمدرضا غفاری زاده با اشاره به نبود متخصص ژنتیک پزشکی در استان مرکزی، افزود: به منظور جبران این خلاء شرایط همکاری با دکتر حیدری متخصص ژنتیک پزشکی فراهم شد تا از توان علمی این متخصص ژنتیک استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در نبود چنین آزمایشگاهی، نمونه ها به خارج از استان ارسال می شد، گفت: با افتتاح این مرکز قطعا مشکل ارسال نمونه ها رفع و این نیاز در مرکز استان پاسخ داده می شود و نیازی به تردد به سایر آزمایشگاه ها نخواهد بود.

غفاری زاده بیان کرد: ذات جهاد دانشگاهی کمک به امور بر زمین مانده است و تلاش شد که در این دوره اقدامات تکراری انجام نشود. جهاد دانشگاهی در صدد رفع نیازهای استان است و در واقع فعالیت مرکز درمان ناباروری نیز با این رویکرد آغاز شد.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه تشخیص طبی جهاد دانشگاهی استان نیز پیش از این با امکانات جدید و به روز فعال شده است، گفت: آزمایشگاه ژنتیک نیز با هدف رفع نیاز استان آغاز به کار می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا