وضعیت فعلی بیمارستانها بحرانی است

دکتر محمد طاهری در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس همدان اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت فعلی بیمارستانها  بحرانی بوده و حجم مراجعه و پذیرش بیماران روند افزایشی دارد که در این شرایط بر اساس شرایط بیمار، مجبور به اولویت بندی بیماران برای استفاده از دستگاه های تنفسی هستیم.

وی با بیان اینکه برخی بیماران بد حال نیستند و نیاز به بستری ندارند در منزل قرنطینه می شوند، گفت: عدم پذیرش بیماران جزو پروتکل های مجموعه علوم پزشکی نبوده و در صورت نیاز در اورژانس پذیرش شده و منتظر می مانند تا بخش های مورد نظر خالی و بیماران جدید پذیرش شوند.
وی ادامه داد: اولویت بندی بیماران بر اساس  نظر پزشک متخصص  انجام می شود، به عنوان مثال کودک 13 ساله  که نیاز به بستری در آی سی یو دارد نسبت به فرد 45 ساله که پزشک وی می گوید دو روز دیگر می تواند منتظر آی سی یو بماند اولویت دارد همچنین اگر فردی با سن بالا و علائم شدید بیماری مراجعه کند اولویت پیدا می کند.

 طاهری با بیان اینکه در حال حاضر در بیمارستانها تخت ها در کنار یکدیگر چیده شده، و دو برابر ظرفیت پذیرش شده اند، افزود:  دو فاکتور  دستگاه اکسیژن  و تخت آی سی یو برای بیماران کرونایی بسیار مهم است و مشکلی از نظر تعداد پزشک و پرستار نداریم.

افزایش 250 تخت ICU در همدان

وی تصریح کرد: در حال حاضر 250 تخت آی سی یو برای همدان خریداری شده که به طور میانگین هر تخت یک میلیارد و دویست میلیون تومان هزینه دارد و این تخت ها در شهرستانهای استان توزیع می شود.

طاهری با بیان اینکه در حال حاضر از کپسول های اکسیژن استفاده می شود، گفت: نمی توان بیماران نیازمند را بدون اکسیژن رها کنیم و در حال حاضر برای رفع نیاز بیماران از کپسولهای اکسیژن استفاده می شود.

ماسک زدن تنها راهکار کنترل ویروس کرونا

وی خاطرنشان کرد: مجموعه ای از اقدامات تنها راه کمک به روند کاهشی ابتلایان است  و تنها ماسک زدن و حضور در اجتماعات و حتی تنها زدن واکسن تاثیر گذار نیست و تمامی موارد باید در کنار یکدیگر انجام شود تا از ویروس منحوس در امان باشیم.

دکتر طاهری گفت: اگر مردم پروتکل ها را رعایت کنند، در اجتماع حضور پیدا نکنند و فاصله اجتماعی را به طور واقعی رعایت کنند و در صورت نیاز برای حضور در بیرون از منزل از ماسک استفاده کنند، و تمامی این اقدامات را باهم انجام دهند، ویروس کرونا کنترل می شود.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا