بزرگترین تراشه ساز جهان نهاد ابررایانشی چین را تحریم کرد

هفته گذشته آمریکا ۷ نهاد ابررایانه ای چین را به اتهام همکاری با ارتش این کشور در فهرست سیاه بازرگانی خود قرار داد. پس از آن، تایوان نیز اعلام کرد شرکت‌های تراشه سازی آن نیز از قوانین آمریکا پیروی و از ارائه سرویس و تجهیزات به نهادهای مذکور خودداری می‌کنند.

اکنون تأثیر این تحریم‌ها در حال نمایان شدن است، زیرا TSMC(شرکت تولید کننده نیمه رسانا تایوان) اعلام کرد سفارش تراشه‌های جدید مربوط به یکی از نهادهای تحریم شده را تعلیق کرده است.

طبق گزارش نشریه «ساوث چاینا مورنینگ پست» بزرگترین تراشه سازی جهان سفارش‌های شرکت «فایتیوم اینفورمیشن تکنولوژی » (Phytium Information Company) را قبول نمی‌کند. البته به گفته منبعی آگاه، سفارش‌هایی که این شرکت قبل از تحریم آمریکا در TSMC ثبت کرده، تکمیل خواهند شد.

این در حالی است که نماینده تراشه ساز تایوانی از اظهار نظر در این باره خودداری اما اشاره کرد: TSMC مانند گذشته از تمام قوانین و مقررات پیروی می‌کند و بر اساس محدودیت‌های صادراتی اعمال شده عمل خواهد کرد.

از سوی دیگر نهاد ابررایانشی چینی هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است. در حال حاضر چین مشغول سرمایه گذاری وسیع برای توسعه فناوری‌های نیمه رسانای داخلی خود است اما هنوز به فناوری و تراشه‌های خارجی نیاز دارد.

نهادهای ابررایانشی چین از پردازشگرهای توسعه یافته در شرکت‌های اینتل، AMD و IBM استفاده می‌کند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا