روز میراث جهانی

  • روز میراث جهانی (روز بین المللی اماکن و بناهای تاریخی)

یونسکو در سال ۱۹۸۲ در پاسخ به پیشنهادی از سوی ICOMOS روز ۱۸ آوریل را به عنوان روز جهانی بناها و محوطه‌ها اعلام کرد. هر سال موضوعی متناسب با این روز با هدف افزایش هرچه بیشتر آگاهی‌ها در مورد میراث فرهنگی و گرامیداشت آنها در سراسر جهان انتخاب می‌شود. هدف از اعلام این روز، مطالعه میراث فرهنگی و تشویق افراد و جوامع محلی به شناخت اهمیت این نوع از میراث در زندگی، هویت و جوامع آنان است.

  • درگذشت آلبرت اینشتین

آلبرت اینشتین متولد ۱۴ مارس ۱۸۷۹ بود. او بیشتر به خاطر نظریه نسبیت و بویژه برای هم‌ارزی جرم و انرژی (E=mc۲) شهرت دارد. علاوه بر این، او در بسط تئوری کوانتوم و مکانیک آماری سهم عمده‌ای داشت. اینشتین، جایزه نوبل فیزیک سال ۱۹۲۱ برای خدماتش به فیزیک نظری و به خصوص به خاطر کشف قانون اثر فوتوالکتریک دریافت کرد.

او به دلیل تأثیرات چشمگیرش، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فیزیکدانانی شناخته می‌شود که به این جهان پا گذاشته‌اند. در فرهنگ عامه، نام «اینشتین» مترادف هوش زیاد و نابغه شده‌است. وی در  ۱۸ آوریل ۱۹۵۵ درگذشت.

  •  تولد جورج هربرت هیچینگز

جورج هربرت هیچینگز در 18 آوریل 1905 شد. این پزشک و داروشناس آمریکایی برای کشف اصول مهم درمان دارویی، برنده جایزه نوبل فیزیولوژی – پزشکی 1988 شد. هیچینگز در 18 فوریه 1998 در گذشت.

  •  تولد جوزف لنارد گلداستاین

ژوزف لئونارد گلداستاین در 18 آوریل 1940 متولد شد. این بیوشیمیست آمریکایی برای پژوهش درخصوص تنظیم کلسترول در سلول های بدن، جایزه نوبل فیزیولوژی – پزشکی 1985 را از آن خود کرد. از سال ۱۹۷۲ تاکنون در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس شعبه جنوب‌غربی به پژوهش مشغول بوده‌است.

جوزف در سال ۱۹۶۲ با میانگین ۱۰۰ کارشناسی خود در رشته شیمی را به پایان برد و جهت اخذ تحصیلات علوم پزشکی در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس شعبه جنوب‌غربی و سپس دانشگاه واشینگتن در سیتل ادامه تحصیل داد.وی موفق به خالص‌سازی آنزیمی گردیدند که میزان واکنش در بیوسنتز کلسترول را کاتالیز می‌کند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا