گونه جهش یافته انگلیسی کرونا مرگبار نیست

به گزارش سیناپرس، در اوایل سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی و ماه ها پس از شناسایی اولین مورد ویروس کرونا در چین، دانشمندان نوع جدیدی از این ویروس را در جنوب شرقی انگلیس کشف کردند. این گونه جهش یافته ویروس کرونا که بیشتر از سویه اولیه قابل انتقال بود موجب افزایش سرعت ابتلای بیماری در بسیاری از جوامع و کشورها شده و برخی مطالعات اولیه نشان می داد احتمالا این گونه جدید، مرگ و میر بیشتری در پی دارد.
به تازگی نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که تخمین های اولیه در این رابطه اشتباه بوده و افراد آلوده به این نوع ویروس، کمتر دچار بیماری شدید و مرگ آور می شوند.
بر اساس نتایج این مطالعه که شرح کامل آن در آخرین شماره مجله تخصصی بیماری های عفونی لنست (The Lancet Infective Diseases) منتشر شده است، افرادی که به ویروس کرونای انگلیسی آلوده شده اند کمتر دچار بیماری شدید شده و فوت می کنند. به گزارش سیناپرس، بر این اساس گزارش شده است، افرادی که به این نوع ویروس کرونا مبتلا شده اند، علائم شدیدتری را تجربه نکرده و بیشتر در معرض خطر مرگ نیستند.
برای این مطالعه، محققان داده های مربوط به زمانی را بررسی کردند که این نوع برای اولین بار در انگلستان شناسایی شد. آنها اطلاعات پزشکی ۳۴۱ بیمار مراجعه کننده به بیمارستان کالج دانشگاه لندن و بیمارستان دانشگاه میدل اسکس شمالی را در فاصله ماه های نوامبر تا دسامبر سال ۲۰۲۰ جمع آوری کردند.
بر این اساس مشخص شد تست کرونای ۵۸ درصد از این شرکت کنندگان برای نوع B.1.1.7 مثبت بوده و ۴۲ درصد دیگر آلوده به سویه های دیگر کرونا بودند.
پس از تجزیه و تحلیل کامل این اطلاعات، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که بیماران آلوده شده به گونه انگلیسی کرونا، بار ویروسی یا مقدار بیشتری از ویروس در بدن خود دارند.به گزارش سیناپرس، اما به گفته محققان، هیچ ارتباطی بین میزان ابتلای شدیدتر و افزایش مرگ و میر در نوع انگلیسی ویروس کرونا به دست نیامد هرچند احتمال نیاز به مصرف اکسیژن در این بیماران بیشتر است. به طور کلی و طبق نتایج پایانی این مطالعه، نوع انگلیسی کرونا باعث بیماری شدیدتر و مرگ نمی شود.