ایجاد هسته تحقیقاتی مهندسی زیستی با همکاری اساتید داخلی و خارجی

 دکتر رهبری زاده در نشست شورای به اهمیت و جایگاه زیست فناوری، تاریخچه مرکز و مهمترین وظایف مرکز پرداخت و ادامه داد: توسعه و گسترش پژوهش در زمینه‌های مختلف علم زیست فناوری، ایجاد زمینه مناسب برای ارتقای فعالیت‌های پژوهشی در زمینه زیست فناوری، همکاری پژوهشی با موسسات آموزشی و پژوهشی کشور، فراهم آوردن زمینه فعالیت پژوهشگران برای کارآفرینی در حوزه زیستی، دستیابی به فناوری‌های کاربردی و فراهم آوردن امکان توسعه فعالیت بخش خصوصی در زمینه زیست فناوری را از جمله چشم اندازهای مرکز تحقیقات و توسعه زیست فناوری دانشگاه است.

وی با اشاره به محورهای فعالیت این مرکز خاطر نشان کرد: برگزاری چهار دوره همایش "روز زیست فناوری"، برگزاری مراسم ارایه جایزه بزرگ بیوتکنولوژی دانشگاه تربیت مدرس، برگزاری چهار دوره فن بازار زیست، برگزاری چهار دوره ایده بازار زیستی، برگزاری جلسات هم اندیشی با محققان و دانشجویان فعال در زمینه زیست فناوری، بازدید گروهی از نمایشگاه‌های بین‌المللی حوزه زیست‌فناوری، شناسایی اساتید و دانشجویان فعال در حوزه زیست‌فناوری و تبادل اطلاعات زیستی با موسسات و شرکت‌های فعال در حوزه زیست‌فناوری از جمله فعالیت‌های این مرکز به شمار می‌رود.

رهبری زاده برگزاری سلسله نشست‌های اخلاق زیستی، برگزاری سلسله نشست‌های کار آفرینی زیستی، جمع آوری اطلاعات اعضای هیات علمی مرتبط با علوم زیستی(بیوتکنولوژی) و تحلیل محتوا، برگزاری دهها کارگاه آموزشی و عملی در حوزه‌های نوین زیستی را از دیگر محورهای فعالیت مرکز تحقیقات زیست فناوری دانشگاه تربیت مدرس نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن نسبت به ایجاد مرکز مجازی شتاب‌دهنده زیستی با همکاری هلدینگ اقدام شده است.

رییس مرکز تحقیقات و توسعه زیست فناوری با اشاره به فعالیت‌های هسته تحقیقاتی مهندسی زیستی این مرکز، یادآور شد: هسته تحقیقاتی مهندسی زیستی(BERC) زیر مجموعه مرکز تحقیقات و توسعه زیست فناوری دانشگاه تربیت مدرس و از سال ۱۳۹۸ با مشارکت اساتید داخلی و خارجی شکل گرفته است. در این هسته تحقیقاتی سعی در بررسی علمی مسائل مشترک بین علوم مهندسی و پزشکی است. این بررسی‌ها از سوی اساتید و دانشجویان مربوط به هر موضوع علمی صورت می‌گیرد.

رهبری زاده برگزاری رویداد هکتون کووید ۱۹، برگزاری سلسله نشست‌های علمی یک روزه، برگزاری همایش روز زیست فناوری(مجازی) و شرکت فعال و حضوری در نمایشگاه ایران- بیو را از فعالیت‌های مرکز در سال ۹۹ برشمرد و افزود: تولید کیت تشخیص صحرای ی مبنی بر تکنیک LAMP و تولید نانو ذرات کیتوزان حامل بخش ایموژن گلیکو پروتئین Sکرونا ویروس به عنوان واکسن خوراکی و تنفسی علیه کرونا از طرح‌های پژوهشی برون سازمانی مرکز در حوزه تشخیص و درمان کرونا است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا