قراردادهای صنعتی دانشگاه امیرکبیر بیش از ۴ برابر شد

 دکتر سید احمد معتمدی در سی و یکمین اجلاس روسای ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور گفت: این دانشگاه دارای ۱۴ هزار دانشجو است که ۴۶ درصد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه  دارای ۵۳۰ عضو هیات علمی است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: این دانشگاه از سال ۱۳۸۶ دارای برنامه راهبردی مصوب است که در سال ۹۳ بازنگری در برنامه راهبردی انجام شد و با جدیت بیشتری برنامه راهبردی مورد توجه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه راهبردی این دانشگاه باید به دانشگاه نسل سوم تبدیل شود، بنابراین برای رسیدن به این هدف سه برنامه اجرایی افزایش قراردادهای صنعتی، توسعه کارآفرینی و توسعه مهارت افزایی پیگیری می شود.

وی ادامه داد: تعداد مقالات این دانشگاه هر سال رو به افزایش است و اکنون به ازای هر عضو هیات علمی حدود چهار مقاله آی اس آی در دانشگاه تولید می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: توسعه مقالات مشترک نیز مورد توجه است و این امر به ارتقای رتبه دانشگاه در ارجاعات کمک زیادی کرده است.

دکتر معتمدی تاکید کرد: حجم قراردادهای صنعتی این دانشگاه رشد بسیار خوبی داشته است و سال ۱۳۹۹ بهترین عملکرد در این زمینه را کسب کردیم به نحوی که میزان جذب قراردادهای صنعتی دانشگاه نسبت به قبل رشد ۴ برابری داشت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در جذب قراردادهای صنعتی رویکرد دانشگاه جذب طرح‌های بزرگ و ملی بود که در این زمینه به توفیقات بسیار خوبی دست یافتیم.

دکتر معتمدی در خصوص توسعه نوآوری و فناوری نیز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز گفت: برای دستیابی به این هدف اقدامات خوبی انجام شده و اکنون شاهد آن هستیم که مراکز نوآوری در کنار دانشکده های این دانشگاه ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: اکنون در کنار هشت دانشکده این دانشگاه مرکز نوآوری راه اندازی شده است که پنج دانشکده دیگر نیز در دست اجرا هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در سال ۱۳۹۳ تنها ۱۴ مرکز نوآوری و شرکت دانش بنیان در دانشگاه وجود داشت اما اکنون بیش از ۳۱۵ شرکت دانش بنیان در این دانشگاه فعال هستند.

دکتر معتمدی گفت: برج فناوری شماره دو این دانشگاه نیز طی چند ماه آینده افتتاح می‌شود که راه‌اندازی این برج نیز در توسعه فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه دانشگاه نقش بسزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حوزه فناوری و نوآوری بسیار خوب عجین شده و در این راستا از پتانسیل بخش خصوصی نیز به خوبی استفاده می کند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: در حوزه جذب کمک‌ها از موسسات بین‌المللی رتبه خوبی در میان دانشگاه‌های کشور داریم و این موضوع در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ در میان اساتید است.

دکتر معتمدی گفت: در حال حاضر حدود ۲۶۰ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه بندی های بین‌المللی رشد بسیار خوبی داشته است و اکنون در رتبه بندی کیو اس در حوزه ارجاعات این دانشگاه رتبه ۱۷ را در میان دانشگاه‌های جهان کسب کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: براساس رتبه بندی آی اس سی نیز این دانشگاه در سال ۱۳۹۹ رتبه نخست و در سال جاری رتبه دوم را کسب کرده است.

دکتر معتمدی با بیان اینکه دو برابر شدن ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه و سلف‌های دانشجویی از برنامه‌های اصلی است، گفت: ظرفیت سلف های دانشجویی ۲ برابر شده است و خوابگاه ها نیز رشد ۳۰ درصدی داشته که امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت خوابگاه ها به دو برابر رشد یابد.

وی با اشاره به اصلاحات ساختاری اساسی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: باتوجه به اینکه دانشگاه دارای ۱۸ دانشکده و ۱۳ مرکز تحقیقات بود بنابراین این مراکز در قالب پردیس ساماندهی شدند و روسای پردیس ها عضو هیات رئیسه دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: با اجرای این برنامه شاهد ارتقا بهره وری و همگرایی در سطح دانشگاه شده ایم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا