تهدید محیط زیست توسط نمایشگاه دوسالانه هوایی آمریکا

مطالعات جدید نشان می دهد که نمایشگاه دوسالانه هوائی آمریکا که یکی از مهمترین رویدادهای حوزه هوا و فضا در این کشور محسوب می شود ، سبب آسیب دیدن محیط زیست منطقه شده و به زمین های باتلاقی یکی از مهم ترین مناطق مردابی در سراسر ایالات متحده آمریکا ، خساراتی جبران ناپذیر وارد کرده است . بر اساس گزارشی که در این زمینه منتشر شده است ، مشخص شد که این نمایشگاه و فعالیت های ان سبب محو شدن مردابی در منطقه شهرستان میامی دید Miami-Dade County شده است . در همین زمینه کارلوس گیمنز Carlos Gimenez شهردار این شهر ضمن اعلام مطلب فوق ، از مسئولان مربوط به برگزاری این رویداد دو سالانه درخواست کرد که به فکر انتخاب محل دیگری برای برگزاری نمایشگاه هوائی باشند . 

در خاتمه لازم به ذکر است که در پی اعلام نقشه و برنامه ریزی جهت ساخت یک سکوی جدید در مرکز حفاظت شده طبیعی بیگ سایپرس ( سرو بزرگ ) Big Cypress National Preserve که قرار است از آن در این نمایشگاه دو سالانه استفاده شود ، فعالان محیط زیست و برخی از وکلای دفاع کننده از این حوزه ، با ایجاد جبهه ای متحد ، در صدد جلوگیری از عملی شدن این موضوع هستند . هدف اصلی این گروه ، جلوگیری از تجاوز بیشتر انسان ها به محیط طبیعی تالاب ها و مرداب های این منطقه است .

کارشناسان محیط زیست هشدار داده اند که فعالیت های مزبور ، موجب آسیب دیدگی شدید محیط زیست و گونه های جانوری این مناطق خواهد شد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا