اعطای بورسیه تحصیلی شهریار به دانشجویان ممتاز بین المللی دانشگاه تبریز

میررضا مجیدی با اعلام این خبر گفت: دانشگاه تبریز در راستای اهداف کلان خود در زمینه گسترش تبادلات علمی و فرهنگی بین المللی و نیز فراهم کردن امکان ادامه تحصیل مناسب برای دانشجویان ممتاز بین المللی(خارجی)، هرساله به تعدادی از متقاصیان واجد شرایط تحصیل در دانشگاه تبریز و یا دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، بورسیه کامل و یا بورسیه درصدی تحصیلی ( با اعمال در شهریه‌ها و سایر هزینه‌ها) اعطا می‌کند.

وی افزود: نام این طرح بورسیه به افتخار شاعر و ادیب بلندآوازه خطه آذربایجان و میهن عزیزمان، استاد شهریار، به نام "بورسیه شهریار" نام گذاری شده است و افراد واجد شرایط این برنامه، با عنوان "بورسیه شهریار"  مشغول تحصیل خواهند شد.

وی در مورد نحوه ثبت نام و ارسال درخواست‌های متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی شهریار، افزود: درخواست‌ها در بازه زمانی اعلام شده، توسط مدیریت همکاری‌های علمی و بین المللی دریافت می‌شوند و پس از بررسی مدارک ارسالی در شورای پذیرش دانشجویان بین المللی براساس معیارهای تعیین شده، به واجدین شرایط بورسیه تحصیلی تعلق خواهد گرفت.

مجیدی، اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی را از مصوبات اخیر هیات امنای دانشگاه برشمرد و افزود: طی سال‌های اخیر، توجه ویژه به فعالیت‌های بین المللی دانشگاه تبریز براساس ویژگی‌های دانشگاه‌های کارآفرین با اثرگذاری اجتماعی، در برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها مدنظر قرار گرفته است که یکی از اثرات ملموس آن، در ارتقای  قابل توجه رتبه دانشگاه در نظام‌های رتبه بندی ملی و بین المللی مشهود بوده است.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، متقاصیان برای کسب اطلاعات  بیشتر در خصوص برنامه "بورسیه  شهریار"  می‌توانند به وبگاه مدیریت همکاریهای علمی و بین المللی مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا