عینکی هوشمند برای کمک به افراد سالمند و ناتوان

عینک هوشمند ADAMASS قادر به تعیین نوع فعالیت کاربر بوده و علاوه بر ایجاد دید بهتر برای فرد، درهنگام بروز اشتباه توسط کاربر، واکنش نشان می‌دهد.

برخلاف سایر نمونه‌ها از جمله عینک گوگل، گروه هدف در طراحی عینک هوشمند ADAMAAS تنها افراد سالمند و ناتوان هستند؛ این ابزار پوشیدنی هوشمند به این افراد در انجام کارهای روزمره مانند پختن کیک و دم کردن قهوه تا کارهای پیچیده‌تر مانند تعمیر دوچرخه و انجام تمرینات یوگا کمک می‌کند.

در این عینک، فناوری‌های مختلف شامل حافظه، سیستم رهگیری چشم، اندازه‌گیری پارامترهای حیاتی (مانند ضربان قلب و نبض)، تشخیص اشیاء، واقعیت افزوده (AR) با روش‌های مداخلاتی اصلاحی و تشخیصی مدرن ترکیب شده‌اند.

این پروژه، رویکرد متفاوتی در فناوری‌های پوشیدنی محسوب می‌شود که امکان نظارت لحظه‌ای و بهبود عملکرد افراد سالمند و ناتوان را در هنگام انجام کارها در پی داشته و به حفظ استقلال بیشتر این افراد کمک خواهد کرد.

هدف نهایی محققان، طراحی عینکی هوشمندی است که به کاربر در هنگام انجام کارهای روزمره کمک کرده و دستورات صوتی، بصری یا متنی را برای انجام بهتر کارها یا تصحیح اشتباه ارائه می‌کند.

این پروژه توسط محققان مرکز CITEC در دانشگاه بیلفلد در حال توسعه است و وزارت آموزش آلمان، بودجه 1.3 میلیون دلاری برای توسعه آن در اختیار محققان قرار داده است.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا