روز جهانی هنر

  • روز جهانی هنر

26 فروردین به ابتکار بنیاد جهانی هنر، روز جهانی هنر نام‌گذاری شده است.روزجهانی هنر برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ جشن گرفته شد و این روز ( ۱۵ آوریل ) به دلیل روز تولد لئوناردو داوینچی، دانشمند،نقاش، مجسمه ساز و نویسنده مشهور ایتالیایی و جهان، انتخاب شده است.

  • روز جهانی فرهنگ

«روز جهانی فرهنگ زیر پرچم صلح» که به عنوان روز جهانی فرهنگ نیز شناخته می‌شود، سالانه در ۱۵ آوریل در بسیاری از کشورها در سراسر جهان به منظور ترویج حفاظت از فرهنگ، پیمان روئریک و پرچم صلح برگزار می‌شود.

او در چندین مقاله و نامه، که در سال‌های ۱۹۳۱ تا ۱۹۳۵ نوشته شده، در مورد روز جهانی فرهنگ صحبت کرد. نیکلاس در «کنفرانس بروژ» در سال ۱۹۳۱، روز جهانی فرهنگ را به عنوان روزی که «باید به منظور درک کامل تمام گنجینه‌های ملی و جهانی فرهنگ، وقف کنیم» تعریف کرد. بنا به گفته روئریک، این جشن‌ها باید در تمام مدارس و موسسات آموزشی برگزار شوند.

روئریک در سال ۱۹۳۳ در کتاب «نیایش برای صلح و فرهنگ» کلیساها را نیز به فهرست خود اضافه کرد و به طور مشخص بیان می‌کند که «جهان گنجینه واقعی انسانیت، اشتیاق قهرمانانه زندگی و بهبود زندگی را به یاد خواهد آورد». در ۱۵ آوریل ۱۹۳۵، وقتی که عهدنامه روئریک در واشنگتن امضا شد، وی از این روز به عنوان «روزی تاریخی و به یاد ماندنی» یاد کرد که بعدها روز جهانی فرهنگ نام‌گذاری شد.

  • تولد لئوناردو دائینچی

لئوناردو دی سر پیرو دا وینچی متولد ۱۵ آوریل ۱۴۵۲ بود. وی  دانشمند، نقاش، مجسمه‌ساز، معمار، موسیقی‌دان، ریاضی‌دان، مهندس، مخترع، آناتومیست، زمین‌شناس، نقشه‌کش، گیاه‌شناس و نویسنده ایتالیایی دوره رنسانس بود. نبوغ او شاید بیش از هر چیز دیگری مورد توجه بوده‌است. لئوناردو معمولاً به عنوان نمونهٔ بارز یک مرد رنسانس معرفی می‌شود.از او به‌طور گسترده بزرگترین نقاش تاریخ یاد می‌کنند. عده‌ای نیز او را با استعدادترین شخصی می‌دانند که تاکنون در این جهان زندگی کرده‌است.او  ۲ مه ۱۵۱۹ در گذشت.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا