همه گیری کرونا در جهان در نقطه بحرانی است

سرپرست فنی سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با کرونا هشدار داد که بیماری همه گیر کوید در یک «نقطه بحرانی» قرار دارد  و با وجود تلاش ها برای قرنطینه ، موارد جدید ابتلا «به اندازه زیادی» در حال رشد است.

با وجود اینکه کارشناسان دقیقا مطلع هستند که چگونه ویروس کرونا را مهار کنند، اما این ویروس همچنان قادر است به سرعت گسترش یابد و روزانه بیش از نیم میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کند.

دکتر «ماریا ون کرخووه» سرپرست فنی سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با کرونا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: واکسیناسیون به تنهایی برای جلوگیری از انتشار ویروس کافی نیست و مردم باید فاصله اجتماعی خود را حفظ کنند و نسبت به این اقدام بی توجه نباشند.

این اپیدمیولوژیست آمریکایی گفت: این وضعیتی نیست که بخواهیم طی ۱۶ ماه  از شروع این همه گیری با آن مواجه شویم. اقدامات کنترل را به اثبات رسانده ایم. اکنون زمان آن فرا رسیده است که همه باید بررسی کنند که چه کاری لازم است در این راستا انجام دهیم.

انگلیس امروز اقدامات سختگیرانه خود را برای پیشگیری از کرونا تسهیل کرده است؛ بطوری که مغازه ها، رستوران ها و باشگاه های بدن سازی در سراسر این کشور با اتخاذ اقدامات محتاطانه مجاز به بازگشایی شدند.

برنامه واکسیناسیون انگلیس و قرنطینه چهار ماهه این کشور اقدام خوبی برای تحت کنترل قرار دادن کووید-۱۹ بوده است، اما این کشور هنوز نگران است که اگر مردم فاصله اجتماعی را کنار بگذارند در آستانه بروز موج دیگری از این بیماری باشد.

کشورهای دیگر هم اکنون در شرایط بدتری قرار دارند. شمار موارد جدید ابتلا در قاره سبز اروپا که واکسیناسیون در آنجا با موفقیت کمتری روبرو بوده، دوباره در حال افزایش است و آمریکای شمالی و جنوبی هنوز درگیر اپیدمی های جاری هستند.

ون کرخووه گفت: ما اکنون در یک مرحله بحرانی از همه گیری قرار داریم و سیر این بیماری همه گیر در حال رشد است.

این مقام سازمان جهانی بهداشت خاطر نشان کرد: این هفتمین هفته متوالی است که بیش از ۴.۴ میلیون مورد جدید ابتلا به کرونا در هفته گذشته داشته ایم. این در حالی است که در مقایسه با سال گذشته، شمار جدید موارد ابتلا به کرونا در هفته حدود ۵۰۰ هزار مورد بود که نشان می دهد، مسیر شیوع همه گیری در حال حاضر تصاعدی در حال رشد است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا