هواپیمای خورشیدی ایمپالس 2 در هاوایی زمینگیر شد

این هواپیما که در آخرین مرحله از پرواز خود به دور زمین از فرودگاهی در ژاپن سفر طولانی خود به سوی دیگر اقیانوس آرام را آغاز کرده بود سرانجام پس از پنج روز پرواز بی وقفه و ثبت رکورد 120 ساعت پرواز بدون توقف ماموریت خود را به انجام رسانید.

این هواپیمای عظیم از جمعه ۱۳تیر در هاوایی به زمین نشسته است. آندره بورشبرگ، خلبان سوئیسی این هواپیما بود که توانست از این سفر پنج روزه با حداقل خواب و با محدودیت در استفاده از خوراک و استراحت کافی از این سفر جان سالم به در ببرد. طی این سفر از باتری SI2 موجود در این هواپیما به مدت پنج روز بی وقفه استفاده شده بود.

این هواپیما با انرژی خورشیدی و به صورت تک خلبان از ایستگاه ابوظبی در ماه مارس سال جاری میلادی شروع به پرواز در دور دنیا کرد، اما فعلا قرار است این هواپیما تا اوایل ماه آگوست (اواسط مرداد) در هاوایی باقی بماند.

تیم مهندسی هواپیمای خورشیدی ایمپالس 2 پس از چک کردن هواپیما در هاوایی از وارد آمدن آسیب جدی به بخش های خاصی از باتری این هواپیما خبر داد؛ به گونه ای که باتری های فعلی به تعمیر و تعویض نیاز پیدا کرده اند. آنها می گویند روکش عایق باتری ها بر اثر شدت گرما هنگام اوج گرفتن هواپیما در اولین روز از ژاپن در سفر به هاوایی آسیب دید. برای انجام این کار حداقل به دو تا سه هفته زمان نیاز است.

تیم مهندسی هواپیما می گوید، این وضعیت از نزدیک و در طول پرواز قابل رویت بود، اما هیچ راهی برای کاهش درجه حرارت در طول پرواز وجود نداشت؛ زیرا باید ارتفاع هواپیما در حین صعود روزانه به 28 هزار پا برسد تا مدیریت انرژی در طول شبانه روز امکان پذیر شود.

به گزارش جام جم آنلاین،تیم مهندسی هواپیمای ایمپالس 2 که این روزها در حال رفع مشکل باتری هواپیماست، می گوید: به دنبال یافتن راه های مقابله با گرما و بهبود شرایط گرمایی و سرمایی در طول پروازهای طولانی هستند. فعلا هواپیما در هاوایی زمینگیر شده است و هر روز مردم زیادی از نزدیک از این هواپیمای رکوردشکن بازدید می کنند. زمانی که این هواپیما برای پرواز آماده شود سفر به کشورهای قاره آمریکا انجام خواهد شد که طی آن چند توقف کوتاه قبل از گذر از عرض اقیانوس اطلس و بازگشت به ابوظبی برنامه ریزی شده است

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا