استفاده از سیستم هوشمند تشخیص هدف در جنگنده میگ ۳۵

به گزارش سیناپرس، شرکت سازنده هواپیمای جنگنده میگ ۳۵ خبر از استفاده از هوش مصنوعی روی این هواپیما داده و اعلام کرد:  یک سیستم شناسایی هدف هوشمند مبتنی بر شبکه های عصبی برای هواپیماهای سری MiG و به ویژه برای جنگنده های میگ ۳۵ ساخته شده است.
در گزارش ویژه مرتبط با این فناوری جدید همچنین گفته شده است که کار بر روی سیستم شناسایی خودکار پس از فرود هواپیما و سیستم شناسایی هدف هوشمند مبتنی بر شبکه های عصبی در حال انجام است که در نهایت شناسایی هدف توسط هوش مصنوعی  را امکان پذیر می کند.
لازم به توضیح است که هواپیمای جنگنده چندمنظوره MiG-35 Generation 4 در حال توسعه بیشتر هواپیماهای MiG-29K / KUB و MiG-29M / M2 است.
هواپیمای نظامی  میکویان میگ، ۳۵ یک جنگنده چند منظوره تک ‌سرنشین ساخت کشور روسیه محسوب می شود که به وسیله شرکتی با نام میکویان گورویچ طراحی و ساخته شده‌است.

به گزارش سیناپرس، این هواپیما  ماحصل ترکیب و ارتقای دو محصول دیگر این مجموعه به نام میگ ۲۹ ام ام و میگ ۲۹ کی یو بی محسوب می شود که آن را به برترین جنگنده نسل چهارم این مجموعه  تبدیل  کرده است.
میگ ۳۵ در ۲ مدل، تک کابین و ۲ کابینه ساخته می‌شود که مدل ۲ کابین آن با عنوان نام سری دی معرفی شده است. این جنگنده به تازگی تا حد زیادی از نظر مانورهای هوایی و سیستم‌های  تهاجمی و دفاعی بهبود پیدا کرده و فناوری جدید رادار (AESA) و طراحی منحصر به فرد سیستم مکان‌یاب نوری (OLS)،  این جنگنده را از سیستم زمینی کنترل رهگیری (GCI) بی‌نیاز و به آن استقلال کافی جهت اجرای انجام ماموریت های مختلف داده است.
میگ ۳۵ در حالت استاندارد با یک خدمه به فعالیت پرداخته و طول آن ۱۷ متر و ۳۰ سانتیمتر بوده و پهنای بال به اندازه ۱۲ متر و ارتفاع ۴ متر و ۷۳ سانتیمتر دارد. 

وزن این هواپیما پیش از بارگزاری اسلحه ها و مهمات، ۱۱ هزار کیلوگرم و پس از مسلح شدن می تواند تا ۲۴ هزار کیلوگرم باشد. میگ ۳۵ دارای دو موتور توربوفن دارای پس‌سوز کلیموف RD-33-MK،‏ ۵۳ کیلونیوتن بوده و می تواند به سرعت ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر بازه ارتفاع این هواپیما نیز ۱۶ هزار متر است.
به نظر می رسد با نصب سامانه های هوش مصنوعی روی این هواپیما، شاهد تولد نسل جدیدی از جنگنده های هوایی باشیم که قادر به تشخیص و انهدام سریع تر و موثر اهداف هوایی دشمن باشد.
مترجم: حمید تعالی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا