کودکان در موج اخیر کرونا بیشتر مبتلا می شوند

به گزارش سیناپرس، موج جدید کووید ۱۹ بیشتر کشورهای جهان را در بر گرفته است که ظاهرا از طریق سویه های جدید و انواع جهش یافته ویروس کرونا ایجاد شده اند. این موج مانند آتشی در حال گسترش است و نشان می دهد که کرونا مدت های طولانی است که در جهان وجود دارد. 
کشورهای مختلفی در گوشه و کنار جهان درگیر این موج جدید هستند و بیشترین موارد ابتلا را ثبت می کنند که ظاهرا کودکان و جوانان نسبت به موج های قبلی بیشتر درگیر می شوند. اما کشورهایی که برنامه واکسیناسیون خود را به خوبی پیش برده و مردم خود را واکسینه می کنند، با کاهش موارد بستری و موارد مرگ و میر رو به رو هستند. 
به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که کودکان پیش دبستانی و دبستانی در آلمان سه تا چهار برابر بیشتر در آزمایش PCR به کووید آلوده شده اند. کودکان پیش دبستانی از اکتبر ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۱ فرکانس آنتی بادی ۵/۶ درصد را نشان دادند، در حالی که این میزان در بین کودکان مدرسه ای بین نوامبر ۲۰۲۰ تا فوریه سال ۲۰۲۱ حدود هشت و نیم درصد بود. طبق نتایج این مطالعه، فراوانی آنتی بادی در پایان موج جدید هشت برابر بیشتر از پایان موج قبلی بوده است.
آنت-گابریل زیگلر (Anette-Gabriele Ziegler) از پژوهشگران مرکز تحقیقات بهداشت آلمان در هلمهولتز ذنتروم مونشن (Helmholtz Zentrum Munchen) مونیخ-نوهربرگ اعلام کردند که گفته می شود که کودکان معمولاً در مقایسه با بزرگسالان کمتر آلوده می شوند. با این حال، داده های این فرضیه کم است. نتایج مطالعه ما به وضوح نشان می دهد که کودکان پیش دبستانی و دبستانی مستعد ابتلا به ویروس کرونای سارس ۲ هستند.

وی افزود :اقدامات کافی برای کنترل بهتر عفونت در مهد کودک ها و کودکان مدرسه ای لازم است. محققان بر این باورند که این افزایش ها به دلیل قرار گرفتن بیشتر در معرض ویروس در هوای سرد، افتتاح مدرسه و انواع جدید ویروس کرونا است.
در این پروژه پژوهشی ۴۴۶ کودک که در موج جدید مورد آزمایش کرونا قرار گرفته و جواب مثبت داشتند، را ثبت نام کرد. نسبت کودکانی که تست مثبت و بدون علائم و آنتی بادی داشته اند در کودکان پیش دبستانی ۶۸ درصد بود، در حالی که در کودکان سنین مدرسه ۵۱/۲ درصد بود. در این موج جدید  فرکانس آنتی بادی ویروس کرونای سارس ۲ شش برابر بیشتر از موج اول در آلمان و در بهار سال ۲۰۲۰ بود. 
بیش از ۷۹ هزار کودک تنها در ایالات متحده آمریکا که از ویروس کرونا بیشترین آسیب را دیده است به  کووید آلوده شده اند. یکی از دلایلی که کارشناسان معتقدند عفونت در کودکان نادیده گرفته می شود این است که علائم خفیفی را نشان می دهند اما این موج جدید که از انواع جهش یافته نشات می گیرد، نشان می دهد که کودکان علائم بیشتری نسبت به موج اول ویروس کرونا بروز داده اند. 

مترجم: مولود یوسفی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا