نحسی 13 دامن آیفون را هم گرفت

به گزارش سیناپرس به نقل از cnet، تا مراسم رونمایی از آیفون جدید در فصل پاییز، همچنان حدس و گمان هایی برای نام آن مطرح می شود. برخلاف آنچه تصور می شد که اپل تولید آیفون 13 را ادامه دهد، اما به نظر می رسد که انتخاب این کمپانی چیز دیگری است.
از بین شایعاتی که به گوش می رسد، گویا نام 12S پراحتمال ترین نامی است که قرار است برای پرچمدار بعدی انتخاب شود، نه آیفون 13. در گزارشی که چندی پیش توسط بلومبرگ منتشر شده بود، مهندسان اپل اعلام کرده بودند که تغییرات بسیار کمی قرار است در سری بعدی گوشی های اپل اعمال شود که با نسخه S برای آیفون 12 همراه خواهد شد.
البته این کار جدیدی نیست و آیفون یک بار دیگر هم در سال 2015، سری بعدی گوشی های آیفون 6 را با نسخه های آیفون 6S روانه بازار کرد و بار دیگر هم در سال 2018 با گوشی آیفون XS به بازار آمد که نسخه جدید گوشی آیفون X بود.
بنابراین اگر این گزارش های صحیح و موثق باشند، نباید منتظر آیفون 13 در پاییز امسال باشیم. انتظار می رود که اپل در سال 2022 با گوشی آیفون 14 به بازار بیاید و به طورکلی آیفون 13 را از فهرست نامگذاری خود حذف کند.

به گزارش سیناپرس، اما آنچه از این تغییر روند بر می آید آن است که کمپانی اپل به دلیل بدیمن بودن عدد 13 تصمیم گرفته نام آیفون 13 را به کلی از سری نامگذاری گوشی های خود کنار بگذارد.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که بسیاری از آسانسورهایی که در آمریکا وجود دارد فاقد طبقه 13 هستند و این باوری است که در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد و حالا دامن گیر آیفون شده است.
اپل می داند که این تصور نه چندان مطلوب نسبت به عدد 13 ممکن است برخی مشتریان را از خرید آیفون 13 بترساند بنابراین پیش از این اتفاق، تصمیم درست را گرفته و به کلی این نام را از فهرست خود کنار گذاشته است. این کمپانی تاکنون از نامگذاری محصولات خود با شماره 13 شانه خالی نکرده است و تراشه بیونیک A13 و نرم افزار آپدیت شده iOS13 را تولید کرده است.
اما از آنجایی که آیفون محصول اصلی اپل محسوب می شود و مسئول 50 درصد میلیاردها دلار درآمد این شرکت است، مقامات این کمپانی تصمیم گرفتند با احتیاط بیشتری در مورد نامگذاری سری جدید آیفون رفتار کنند.

در این میان به نظر می رسد با توجه به نام آیفون 12S و کنار گذاشتن آیفون 13، اپل فرصت کافی دارد تا در طراحی آیفون 14 یا 15 تغییرات اساسی ایجاد کند؛ دقیقا مانند اتفاقی که در آیفون X رخ داد.

گزارش:ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا