آیا واکسن کرونا حاوی فناوری ردیابی است؟

 اما در این  یکی از سوالات چالش برانگیز در مورد این واکسن سوال جالب دیگری بود: «آیا واکسن کرونا حاوی میکروچیپ ایمپلنت و فناوری های ردیابی است؟»

شاید در نگاه اول طرح چنین سوالی کاملا اشتباه به نظر برسد، اما جالب است بدانید که این سوال در کشورهای مختلف و توسط افراد بسیاری در سراسر جهان پرسیده شده است.

در تولید برخی واکسن‌های mRNA از ماده‌ای به نام هیدروژل استفاده می‌شود که به انتشار واکسن در سلول‌های بدن کمک می‌‌کند. هیدروژل پس از ورود به بدن، به حیات سلول‌های بنیادی کمک می‌کند. به همین دلیل برخی تصور می‌کنند که هیدروژل برای ایمپلنت چیپ مورد نیاز است.

حتی در برخی موارد گفته شده بود که از این ماده برای ردیابی فرد استفاده می‌شود. در سراسر جهان افراد بسیاری با این سوال مهم مواجه بوده‌اند که آیا واقعا در واکسن‌های کرونا اثری از فناوری‌های ردیابی وجود دارد یا خیر. وزارت بهداشت استرالیا در وب‌سایت خود به صورت رسمی به این سوال کاربران پاسخ داده و اعلام کرده که واکسن کرونا حاوی میکروچیپ یا هر نوع فناوری ردیابی نیست.

در بخشی از این پاسخ آمده است که افرادی که واکسینه می‌شوند نباید نگران وجود ریزتراشه یا هر نوع فناوری ردیابی باشند. وزارت بهداشت این کشور به صورت مشخص تصریح کرده که مردم نباید به چنین شایعه‌هایی توجه نشان بدهند. یکی از اعضای پارلمان استرالیا به دلیل انتشار اطلاعات نادرستی در همین موضوع، مورد بازخواست قرار گرفت و اجازه انتشار هیچ پستی را به مدت یک هفته نداشت. دولت استرالیا همچنین وی را ۲۵ هزار دلار استرالیا تحت عنوان BioCharger جریمه کرد و در وب‌سایت وزارت بهداشت صفحه‌ای برای مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست ایجاد کرد تا اطلاع رسانی درستی در مورد بیماری و واکسن کرونا به اشتراک گذاشته شود.

پیشتر نیز گفته شده بود که بیل گیتس می‌خواهد از طریق تزریق واکسن کرونا میکروچیپ‌هایی را در بدن مردم جهان جاسازی کند. حتی در آن مقطع زمانی گفته می‌شد به همین دلیل فرزندان بیل گیتس واکسینه نشده‌اند تا از این موضوع در امان بمانند.

در کشورهای مختلف جهان نسبت به طرح چنین شایعه‌هایی، اطلاع رسانی‌هایی انجام شده تا مردم بتوانند بدون نگرانی واکسن را دریافت کنند.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا