کرونا هم جلوی رشد اختصاص بودجه برای تبلیغات آنلاین را نگرفت

بررسی دفتر تعاملی تبلیغات و مؤسسه پی دبلیو سی نشان می‌دهد پس از یک کاهش مختصر در صرف هزینه برای تبلیغات آنلاین در ابتدای سال ۲۰۲۰، این رقم به طور کلی در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ رشدی ۱۲.۲ درصدی داشته است.

کل رقم صرف شده برای تبلیغات آنلاین در آمریکا در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۳۹.۸ میلیارد دلار بوده است. در عین حال رشد صرف بودجه در این بازار در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸ برابر با ۱۵.۹ درصد بوده است.

بخش عمده تبلیغات سال ۲۰۲۰ مربوط به خدمات تلویزیون‌های اینترنتی و سرویس‌های استریم، خرید آنلاین و خدمات تحویل کالا و خدمات در منزل بوده است.

مانند سال‌های گذشته، بخش زیادی از درآمد حاصل از تبلیغات آنلاین به ده شرکت برتر فعال در این حوزه رسیده است. این ده شرکت ۷۸.۱ درصد از این بازار را در اختیار داشته‌اند و درآمد آنها بالغ بر ۱۰۹ میلیارد دلار بوده است. این سهم در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ به ترتیب برابر با ۷۶.۶ و ۷۵.۹ درصد بوده است. شرکت‌های ردیف ۱۱ تا ۲۵ فعال در این بازار ۶.۲ درصد از این بازار و بقیه شرکت‌ها ۱۵.۷ درصد از آن را در اختیار داشته‌اند. از جمله این شرکت‌های برتر می‌توان به گوگل، فیس‌بوک و آمازون اشاره کرد.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا