رفع نیازهای صنایع پتروشیمی با آچارهای هیدرولیکی

حسام سلیمانی مطلق مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه صنایع بزرگ نفت و گاز کشور نیازهای متنوعی دارند که پیش از این تنها از طریق واردات تامین می‌شد، گفت: در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش کرده‌اند تا این محصولات را بومی‌سازی کنند. ما نیز به عنوان یک مجموعه دانش‌بنیان، نیازهای مختلف شرکت‌های بزرگ را بررسی کرده‌ایم و بر اساس این نیازها، محصولات فناورانه‌ای را بومی‌سازی کرده‌ایم.

وی یکی از محصولات کورد نیاز این صنعت را یک نوع آچار هیدرولیک برای پیچ و مهره با یک گشتاور مشخص دانست و افزود: این محصول در کشور ما بیشتر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارد که پیش از این به صورت کامل از خارج وارد می‌شد. این نوع از آچار باید از مواد خاصی تولید شود تا بتواند سطح بالای از فشار را تحمل کند ضمن آنکه این آچار پس از مدتی باید تعویض شود یک محصول مصرفی محسوب می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: به پیشنهاد پروژه پارس جنوبی، مراحل بومی‌سازی و تولید داخلی این محصول را آغاز کردیم و توانستیم برای نمونه تولید شده، تاییدیه‌های لازم را در خصوص کیفیت این کالای دانش‌بنیان، اخذ کنیم و این محصول به پتروشیمی شیراز ارائه شد.

به گفته وی، در حال حاضر این آچار هیدرولیکی با قیمتی در حدود 50 درصد ارزان‌تر از نمونه مشابه خارجی در داخل کشور عرضه می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: در حال مذاکره هستیم تا خرید نمونه مشابه خارجی این محصول ممنوع شود. با توجه به وجود نمایندگی محصول وارداتی در کشور، این کار بسیار سختی است. در حال حاضر خوشبختانه شرکت ملی گاز، تنها از محصول ایرانی استفاده می‌کند و استفاده از نمونه مشابه خارجی را ممنوع کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا