۴ طرح فناورانه برای تأمین گوشت و شیر اجرا می شود

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال یافتن مسیری است تا تأمین گوشت قرمز مورد نیاز کشور را با کمک تکثیر و اصلاح نژادهای برتر دام‌های بومی کشور میسر کند. کاری که می‌تواند راهگشای مشکلات موجود بر سر راه تأمین این نیاز اساسی در کشور باشد. حرکت به سمت خودکفایی در تولید گوشت قرمز مورد نیاز کشور، گامی بسیار مهم در راستای تأمین امنیت غذایی کشور از یک سو و اصلاح الگوی تغذیه مردم از سوی دیگر است.

تکثیر گاوهای نژاد برتر

ستاد توسعه زیست‌فناوری برای تأمین گوشت قرمز مورد نیاز کشور با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، تکثیر گاوهای نژاد برتر را در دستور کار خود قرار داده است. کاری که قرار است ۳۰۰ هزار تن گوشت برای سفره‌های ایرانی تأمین کند. این طرح ۴ ساله، حدود ۲ هزار میلیون دلار ارزش افزوده برای کشور به ارمغان خواهد آورد و برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی می‌کند.

تولید نژداهای برتر شیری

تولید ۱۰۰ هزارتن شیر از نژادهای برتر شیری کشور برنامه دیگر این ستاد است که با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و در طول ۳ سال اجرایی خواهد شد. این کار برای کشور ارزش افزوده زیادی به همراه خواهد داشت و برآورد می‌شود که با اجرای کامل آن ۵۰۰ میلیون دلار پول به اقتصاد کشور تزریق شود.

تکثیر گوسفندهای نژاد برتر

یکی دیگر از این برنامه‌ها تأمین ۳۰۰ هزارتن گوشت است که برای تأمین امنیت غذایی مردم توسط ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و دارای ظرفیت تولید در حال اجرا است و مقرر شده طی ۵ سال به نتیجه برسد و عددی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون دلار ارزش افزوده برای کشور رقم بزند.

تولید هورمون‌های تولید مثل دام

حمایت از تولید هورمون‌های تولید مثل دام نیز قرار است به کمک بیاید تا سفره‌های ایرانی را پربارتر و غنی‌تر کند. طرحی که در یک برنامه ۳ ساله اجرایی خواهد شد و ۱۰۰ میلیون دلار ارزش افزوده برای کشور دارد و اجرای کامل آن برای ۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا