شتابدهی تیم‌های منتخب طرح نوآ آغاز شد

طرح "نوآ"ی دانشگاه شهید بهشتی که در جهت خلق شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در مراکز نوآوری دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های این دانشگاه از اسفند ماه ۱۳۹۹ آغاز شده بود، به فاز دوم رسید.

در این مرحله منتورینگ و شتابدهی تیم‌ها به صورت حضوری تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در مراکز نوآوری دانشکده/پژوهشکده‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. دورۀ منتورینگ در دو سطح تعریف شده است. سطح عمومی که مشتمل بر مباحث متمرکز بر حوزه تجاری سازی ایده و کسب و کار است و سطح تخصصی که در این قسمت با کمک مرکز نوآوری دانشکدۀ مربوطه، از اساتید و برجستگان علمی مرتبط با آن ایده استفاده شده است.

بدلیل پاندمی ویروس کرونا و در راستای رعایت الزامات بهداشتی تاریخ و ساعت جلسات منتورینگ هرتیم به تفکیک و بدون تداخل زمانی با دیگر تیم‌ها برنامه ریزی شده است و در هر جلسه مرکز نوآوری دانشکده/پژوهشکده دراختیار تیم و منتور مربوط قرار می‌گیرد تا با رعایت فاصله اجتماعی و با تعداد نفرات کم جلسات برگزار شود.

طرح "نوآ"، با مشارکت پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و ۱۸ مرکز نوآوری مستقر در این دانشگاه از ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۹ آغاز به کار کرد. در فراخوان اولیه این رویداد بیش از ۲۰۰ تیم در این طرح شرکت کردند که بعد از داوری و ارزیابی، نیمی از این تعداد توانستند به رویداد "نوآ" راه یابند.

تیم‌ها با شرکت در دورۀ منتورینگ تخصصی و عمومی یک چرخۀ شتابدهی بسیار فشرده و کپسولی را می‌گذرانند تا بتوانند به استانداردهای لازم برای دستیابی به یک استارت‌آپ موفق برسند. در نهایت تیم‌هایی که بتوانند این دوره را بگذرانند و شاخص‌های لازم را کسب کنند در فاز نهایی رویداد، در جلسه داوری که با حضور شخصیت‌های برجسته اکوسیستم نوآوری کشور در روز سوم خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، شرکت کرده و در صورت برگزیده شدن از حمایت‌های طرح نوآ بهره‌مند خواهند شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا