درگذشت جبران خليل جبران

  • درگذشت جبران خليل جبران

جَبران خليل جَبران، نويسنده، شاعر، نقاش و يكي از اركان صنعت ادبي عربي در سال 1883م در لبنان به دنيا آمد. او پس از طي تحصيلات خود، مسافرت‏هايى به اروپا كرد و انگليسي را به خوبي فرا گرفت. جَبران خليل در سال‏هاي اقامت در پاريس، نزد يكي از نقاشان معروف عصر به فراگيري اين هنر پرداخت. نوشته ‏هاي جبران خليل جبران، نمادي از گستردگي خيال و نوپردازي ادبي يك نويسنده محسوب مي‏شود و او در ذهن بارور خود، ابداعاتِ فراواني کرد.

او هم‏چنين آثاري به عربي دارد كه نامه‏اي در موسيقي، ارواح سركش، بال‏هاي شكسته و توفان‏ها بسيار مشهورند. علاوه بر آن، جبران خليل داراي ديوان شعري است كه در آن درباره محبت، دين، عدالت، حق و آزادي و سعادت اشعاري را سروده است و جَبران خليل جَبران سرانجام در دهم آوريل 1931م در 48 سالگي در نيويورك درگذشت و پيكرش را در زادگاه اصلي‏اش، لبنان به خاك سپردند.

  • تولد رابرت برنز وودوارد

رابرت برنز وودوارد متولد ۱۰ آوریل ۱۹۱۷بود.وی شیمیدان آلی آمریکایی زاده بوستن بود. از نظر بسیاری او برترین شیمیدان آلی قرن بیستم محسوب می‌شود.[۱] او سهم بزرگی در کمک به شیمی آلی مدرن مخصوصا در سنتزها و تعیین ساختار پیچیده تولیدات طبیعی دارد. او از نزدیک با رولد هافمن در باره مطالعات نظری واکنش‌های شیمایی کار کرده‌است.او برنده جایزه نوبل شیمی در سال ۱۹۶۵ گردید.وی  ۸ ژوئیه ۱۹۷۹ درگذشت.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا