معرفی نسل جدید تویوتا کوپه GR 86

به گزارش سیناپرس، همکاری دو شرکت خودروساز تویوتا و سوبارو منجر به طراحی خودروهایی شده است که با قابلیت جا به جایی چهار سرنشین و دیفرانسیل عقب، مشتریان را شگفتزده می کند.

این نمونه جدید تویوتا در کنار نسل دوم سوبارو BRZ به طور مشترک توسعه داده شد است و البته مدل  BRZ جدید ، که اولین بار در نوامبر گذشته به نمایش درآمد ، برخلاف تویوتا GR 86 در اروپا ارائه نمی شود. تویوتا ادعا می کند که این دو مدل از طریق رقابت دوستانه ساخته شده اند و هر دو احساس رانندگی متمایزی  را برای مشتریان به همراه خواهند داشت.

در حالی که نسل اول GT86 و BRZ از یک موتور 2.0 لیتری استفاده می کردند ، همانطور که انتظار می رفت نسخه جدید سوبارو دارای موتور بنزینی چهار سیلندر 2.4 لیتری توربوشارژ است.

گفتنی است تویوتا  GR 86 با ۲۳۲ اسب بخار  به بازار عرضه می شود که در مقایسه با GT86  که ۱۹۷ اسب بخار قدرت داشت، توان بیشتری دارد. این افزایش قدرت موجب شده سرعت و  شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو در ۳/۶  ثانیه انجام دهد که ۱/۱  ثانیه سریعتر از مدل قبلی است.

حداکثر قدرت موتور محصول جدید تویوتا، ۷ هزار تا ۷ هزار و ۴۰۰  دور در دقیقه ارائه بوده  و خریداران قدرت انتخاب جعبه دنده شش سرعته دستی یا  اتوماتیک را دارند. نسخه  GR 86 همچنین دارای سیستم های هوشمند کمک راننده  طراحی شده توسط شرکت سوبارو  با عنوان Eyesight است.
شرکت تویوتا در رابطه با این محصول می گوید که تمرکز عمده بر حفظ ویژگی های یک رانندگی امن و سرگرم کننده بوده و طراحان GT86 که در سال 2012 به بازار عرضه می شود تلاش کرده اند از وزن خودرو کم کنند.

به گزارش سیناپرس، گفته می شود وزن این مدل ۱۲۷۰ کیلوگرم است که از نمونه های پیشین سبک تر بوده و  تویوتا می گوید این امر از طریق ویژگی هایی از جمله استفاده از سقف آلومینیومی و پانل های بدنه محقق شده است.
GR 86 دارای ابعادی تقریباً مشابه نمونه قبلی خود بوده و ۴۲۶ سانتیمتر طول،۱۳۱ سانتیمتر ارتفاع و ۲۵۷ سانتیمتر عرض است. این طراحی به تویوتا کمک کرده تا مرکز ثقل خودرو را پایین نگه داشته و شرکت ادعا می کند که استحکام پیچشی مدل جدید حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است ، که در نتیجه قابلیت کنترل خودرو بیشتر می شود.

این مدل جدید همچنین از کانالهای هوای جلوی آیرودینامیکی و پانلهای جانبی بهره می برد که به گفته تویوتا براساس تجربیات  برنامه های اتومبیلرانی و کمک به کنترل و پایداری است.

مترجم: ناصر پورقدیمی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا