کریدور صادراتی صنایع خلاق ایران راه‌اندازی شد

پرویز کرمی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا در این خصوص توضیح داد: این کریدور برای توسعه فعالیت شرکت های خلاق در بازارهای بین المللی در کنار کریدور صادراتی شرکت های دانش بنیان شکل گرفته است.

وی بیان کرد: با راه اندازی این کریدور صاردات محصولات ایرانی به کشورهای سوریه، کنیا و ارمنستان که خانه خلاق و صادراتی در آنها داشتیم، انجام شده است.

کرمی گفت: بیشتر صادرات شرکت های خلاق در زمینه تولید محتوا، نوشت افزار، انیمیشن و صنایع دستی بوده است.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق یادآور شد: گیاهان دارویی و طب سنتی جزو دسته بندی شرکت های خلاق دیده شده اند؛ بنابراین محصولات تولیدشده در این حوزه نیز از دیگر اقلام صادراتی شرکت های خلاق هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۲۰۰ شرکت خلاق در کشور تشکیل شده است، یادآور شد: توانمندسازی شرکت های خلاق با قوت بیشتر در سال ۱۴۰۰ ادامه پیدا می کند.

کرمی افزود: دانش بنیان نوع ۳ ویژه شرکت های خلاق در سال گذشته ثبت و به کار گرفته شده است. هر شرکتی که بخواهد دانش بنیان نوع ۳ شود، باید پایه آن صنایع خلاق باشد، این ها از جمله مزایا و تسهیلاتی است که به شرکت های خلاق تعلق گرفته و همچنین در قانون شرکت های دانش بنیان و برنامه بودجه کشور هم عنوان کلمه شرکت های خلاق اضافه و بودجه ای در جداول مربوطه، به آنها تخصیص داده شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا