از طرح ها و ایده های دانشجویان نخبه حمایت می کنیم

مهندس مرتضی تیموری در گفتگو با خبرنگار سیناپرس اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سال نو در خصوص تحقق شعار سال جدید اظهار کرد: برخی از ما فکر می کنیم توجه به تولید به معنای افزایش تولید است اما این مسأله به تنهایی کافی نیست بلکه با کسب دانش فنی باید محصولات جدید را به سبد تولیدات کشور اضافه کنیم.

وی نگاه جهاد دانشگاهی در خصوص ایجاد تولیدات جدید را چنین عنوان کرد: وظیفه ما در مرحله اول کسب دانش فنی تولید محصولات جدید و مرحله بعد تولید نمونه آزمایشگاهی آن است سپس محصول نیمه صنعتی در اختیار تولیدکنندگان و سرمایه گزاران قرار می گیرد و در نهایت با صنعتی شدن و تجاری سازی روانه بازار خواهد شد.

تیموری تصریح کرد: جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان سال گذشته موفق به کسب مجوز راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی شد که این مرکز در سال جدید در راستای تحقق شعار سال، آماده پشتیبانی از طرح ها و ایده های دانشجویان نخبه در حوزه های الکترونیک و فناوری اطلاعات است.

وی با بیان این موضوع که تعدادی از اعضاء هیأت علمی کنونی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در ابتدا با طرح و ایده در زمان دانشجویی وارد سیستم شدند اضافه کرد: این واحد علاقمند است با هدف تحقق شعار سال در بخش های برق-کنترل، فرآوری مواد معدنی و پلیمر، کشاورزی و مهندسی شیمیایی از طرح ها و ایده های جدید دانشجویان نخبه حمایت و پشتیبانی کند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در ادامه گفت: سال گذشته علیرغم مشکلات ناشی از کرونا این واحد توانست پیشرفت خوبی در زمینه های علمی داشته باشد، به طور مثال طرح فناورانه ملی تحت عنوان "تدوین دانش فنی و ایجاد واحد پایلوت تولید نیکل و کبالت از مواد معدنی" با 50 درصد پیشرفت ازطرح های حوزه پژوهشی این واحد است که با یاری خداوند در شش ماهه اول امسال به پایان خواهد رسید.

وی افزود: سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییر رویه فعالیت های فرهنگی و آموزشی از حضوری به غیر حضوری، این واحد توانست با تجربه ده ساله آموزش های غیرحضوری، کلاس های آموزشی خود را به صورت برخط و بدون وقفه ادامه دهد همچنین اکثر فعالیت های فرهنگی با شکلی دیگر در بستر فضای مجازی دنبال شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا