۸۰ درصد مبتلایان سرطان خون زیر ۱۵ سال بهبود می یابند

 دکتر محمد فرانوش با اشاره به ضرورت طرح موضوع سرطان خون در کودکان در قالب برگزاری نهمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران، افزود: سرطان خون یکی از ‏انواع سرطان‌های شایع در کشور است که به خصوص در کودکان به عنوان دومین سرطان شایع شناخته می‌شود‎.‎

وی افزود: سالانه سه تا چهار کودک از هر ۱۰۰ هزار کودک در جهان به ‏انواع سرطان‌ها مبتلا می‌شوند که در این میان سرطان‌های لوسمی، لنفوم و مغز شایع‌ترین آنها هستند.

دبیر انجمن خون و سرطان کودکان ایران با بیان اینکه امروز ۸۰ درصد موارد ابتلا به سرطان خون در گروه سنی کمتر از ۱۵ سال بهبود می یابد، اظهارکرد: درمان سرطان خون در کودکان معمولا نیازمند یک بازه زمانی دو تا سه ساله است.

فرانوش ادامه داد: این سرطان در برخی کودکان بلافاصله تشخیص داده می شود و اغلب تحت شیمی درمانی قرار می گیرند. اما در برخی موارد که فاکتور خطر بالاست پیوند مغز استخوان هم انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه پیوند مغز استخوان منحصر به بیماری های خونی نیست گفت: برخی بیماری های ژنتیکی نیز نیازمند پیوند مغز استخوان هستند. امروز پیوند مغز استخوان آخرین راه درمان سرطان خون کودکان نیست بلکه یکی از روش های درمانی محسوب می شود.

به گزارش مهر،دبیر انجمن خون و سرطان کودکان ایران در پایان از برگزاری نهمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران از ۲۷ تا ۲۹ شهریور ۹۴ در بیمارستان فوق تخصصی محک خبر داد و گفت: علاقه مندان جهت شرکت در همایش تا ۲۵ تیرماه برای ارسال مقالات مهلت دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا