ال‌جی رسماً با دنیای موبایل خداحافظی کرد

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم به آن‌ها کمک می‌کند تا منابع خود را برای رشد حوزه‌هایی نظیر قطعات خودروهای برقی، گجت‌های بازار اینترنت اشیا، لوازم هوشمند خانگی، رباتیک، هوش مصنوعی، راهکارهای سازمانی و همچنین پلتفرم‌ها و خدمات متمرکز کند.

البته ال‌جی همچنان به پشتیبانی از تلفن‌های هوشمند فعلی خود ادامه می‌دهد ولی مدت زمان این پشتیبانی بسته به هر منطقه متفاوت خواهد بود. این شرکت هنوز اطلاعاتی را درباره تعدیل نیروهای خود منتشر نکرده ولی اظهار داشته که جزئیات مربوط به این قضیه در سطح محلی مشخص خواهد شد. ال‌جی انتظار دارد که تعطیلی کسب و کار موبایل خود را با پایان ماه ژوئیه (اوایل مرداد) امسال تکمیل کند.

این شرکت می‌گوید: «ال‌جی در آینده به تقویت تخصص خود در حوزه موبایل ادامه خواهد داد و به توسعه فناوری‌های مرتبط با این حوزه مثل ۶G می‌پردازد تا رقابت قدرتمندانه‌تری در سایر کسب و کارهایش داشته باشد.» مدیر ارتباطات جهانی ال‌جی در این خصوص اذعان داشت: «خروج برند ال‌جی از بازار موبایل شاید برای عده‌ای ناامیدکننده باشد ولی ما در صنعتی فعالیت می‌کنیم که تغییر و حرکت به سمت حوزه‌هایی که بیشترین منفعت را برای کارمندان و سهامداران داشته باشد اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد. همان‌طور که برندهای محبوب دیگری پیش از ما نشان داده بودند، این رقابت بازی ارقام است، نه مسابقه محبوبیت.»

با انتشار این خبر به نظر می‌رسد که موبایل رول‌شونده این شرکت نیز هرگز وارد بازار نخواهد شد. این کمپانی قبلا در نمایشگاه CES موبایل رول‌شونده خود را به نمایش گذاشته بود و انتظار داشتیم که در ماه‌های پیش رو شاهد رونمایی از آن باشیم. در نهایت به نظر می‌رسد که ناکامی ال‌جی در کسب سهم بازار جهانی و درآمدزایی مناسب عامل اصلی تصمیم مدیران برای تعطیلی بخش موبایل این شرکت بوده است.

ال‌جی تا ماه دسامبر فقط ۱.۷ درصد از بازار جهانی را در اختیار داشت و اعلام کرده بود که طراحی بخشی از گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده خود را به شرکت‌های دیگر واگذار می‌کند. این شرکت حالا دیگر فقط نامی در دفتر تاریخ بازار جهانی موبایل خواهد بود.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا