مبتلایان به کرونا در سه گروه کلی تقسیم می شوند

به گزارش سیناپرس، دانشمندان در مطالعات جدید خود سه نوع مختلف از صفات بیماری کووید ۱۹را در بیماران شناسایی کرده اند که بستگی مستقیم به بیماریهای همراه ، عوارض جانبی و نتایج بالینی آن ها دارد.

بر این اساس مشخص شد سه نوع مختلف بیماران مبتلا شده به کرونا، بر پایه بیماری های ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ ، عوارض و نتایج بالینی آنها وجود دارد و بررسی این موضوع می تواند در هدف قرار دادن مداخلات آینده افراد در معرض خطر مورد استفاده قرار گیرد. 

در این مطالعات، پژوهشگران با کمک  تجزیه و تحلیل پرونده الکترونیکی سلامت (EHR) افراد مختلف بستری شده در ۱۴ بیمارستان در غرب و مناطق مرکزی ایالات متحده  آمریکا و ۶۰ کلینیک مراقبت های اولیه در ایالت مینه  سوتا موفق شدند به بررسی تاثیرات دقیق کووید ۱۹ بر بیماران بپردازند.

 این مطالعه شامل ۷ هزار و ۵۳۸  بیمار مبتلا به کووید ۱۹ تأیید شده بین ۷ مارس و ۲۵ آگوست سال ۲۰۲۰ می شد که از این تعداد ۱۰۲۲ بیمار نیاز به بستری داشتند. در این پژوهش نزدیک به ۶۰ درصد بیماران شامل تحقیقاتی می شدند که از سوی  محققان  با عنوان فنوتیپ ۲ (phenotype II) نامیده می شد که رایج ترین نوع ابتلا به کرونا محسوب می شود.
به گزارش سیناپرس، در نتیجه این مطالعات همچنین مشخص شد در حدود ۲۳ درصد از بیماران با فنوتیپ  یک ، یا  فنوتیپ نامطلوب دست و پنجه نرم می کردند که با بدترین نتایج بالینی همراه است. محققان گفتند این گروه از بیماران کرونایی، بالاترین سطح بیماریهای همبسته مربوط به اختلال عملکرد قلب و کلیه را داشته و خطر مرگ در آن ها بیشتر از سایر گروه ها است.

طبق نتایج به دست آمده از این مطالعه ،  کمی کمتر از ۱۷ درصد از بیماران با  فنوتیپ نوع ۳ یا فنوتیپ مطلوب مواجه می شوند که به گفته دانشمندان با بهترین نتایج بالینی مرتبط است. در حالی که این گروه کمترین میزان عوارض و مرگ و میر را داشتند ، مشخص شد که این بیماران دارای بالاترین میزان بیماری های تنفسی و همچنین ده درصد بیشتر در خطر بستری مجدد در بیمارستان در مقایسه با سایر فنوتیپ ها هستند.
به طور کلی ، مشخص شد که فنوتیپ های I و II با افزایش ۳۰/۷  و ۵۷/۲ برابری خطر مرگ نسبت به فنوتیپ III همراه هستند. بر اساس نتایج این پژوهش ، دانشمندان اعلام کردند که مراقبت های پزشکی خاص بیماران بر اساس نوع فنوتیپ آن ها می تواند نتایج و تاثیرات ناشی از کرونا را بهبود بخشد. با این حال ، آنها معتقدند که برای تعیین سودمندی این یافته ها در عمل، به مطالعات بیشتری نیاز است.
شرح کامل این پژوهش و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی PLOS ONE منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.
مترجم: احسان محمدحسینی
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا