سه خبر مهم تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشتگان

مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی سه خبر مهم برای بازنشستگان در ابتدای 1400 داشت.

خبر اول: افزایش 130 درصدی حقوق

مصطفی سالاری با بیان اینکه در مردادماه سال گذشته یک متناسب‌سازی انجام دادیم و سپس در مهرماه صندوق‌های بازنشستگی دیگر یک مرحله دیگر افزایش حقوق داشتند گفت: بدین ترتیب فاصله حقوق بازنشستگان آن‌ها با تأمین اجتماعی افزایش یافت و مطالبه به حقی صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه افزایش حقوق صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حقوق اعضای این صندوق بیش از ۱۳۰ درصد نسبت به ابتدای 98 افزایش یافته است. ما تلاش کردیم مشابه آن‌ها افزایشی داشته باشیم و عدالتی برقرار شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه نسبت به فروردین ۹۸ مجموع پرداختی ما به بازنشستگان ۶۸۰۰ میلیارد تومان بود که به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد گفت: همان حدود ۱۳۰ درصد افزایش را ما هم اعمال خواهیم کرد.

سالاری افزود: حداقلی بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده است و حقوقش یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است در فروردین جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد؛ برای کسانی که کمتر از ۳۰ سال خدمت دارند حقوقشان به تناسب کاهش و برای کسانی که بیش از ۳۰ سال خدمت کرده‌اند این رقم مقداری بیشتر است.سالاری اضافه کرد که وصول منابع نیازمند کمک دولت است و انشالله کمبود و مشکلی در تأمین منابع نخواهیم داشت.

خبر دوم:عدم کسر یک میلیون و دویست از حقوق بازنشستگان

به گفته وی افزایش حقوق بازنشستگان تا  4میلیون و 200 هزار تومان در فیش حقوقی  فروردین افراد لحاظ خواهد شد.وی با بیان اینکه در فروردین هرچه افزایش می‌یابد در فیش حقوقی فروردین خواهد آمد گفت: آن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی‌الحساب اسفندماه ربطی به فروردین ندارد و چیزی هم از حقوق بازنشستگان کسر نمی‌شود.

خبر سوم:صدور احکام از فردا

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پایان اظهار کرد: احتمالاً تا فردا ورژن نهایی احکام را داشته باشیم و نهایتاً از پس‌فردا امکان صدور فراهم است. همچنین واریز حقوق با زمان‌بندی معمول و مشابه ماه‌های گذشته پرداخت خواهد شد.

منبع:آنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا