زمان و نحوه بازگشایی خوابگاه‌ دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی اعلام شد

در اطلاعیه شورای صنفی کل دانشجویان دانشگاه تهران که امروز – شنبه – منتشر شد، آمده است: این اطلاعیه با هدف حفظ سلامت دانشجویان و ضرورت پروتکل‌های بهداشتی، ارزیابی سلامت و غربالگری دانشجویان قبل از ورود به خوابگاه اعلام شده است.

براساس این اطلاعیه با توجه به محدودیت انجام معاینه پزشکی، دانشجویان می‌توانند طبق برنامه زمانب ندی و اولویت‌ها براساس حروف الفبا نسبت به حضور خود در خوابگاه اقدام کنند.

شورای صنفی کل دانشجویان دانشگاه تهران در این اطلاعیه که خطاب به دانشجویان تایید شده ساکن نیم سال دوم ۱۴۰۰-۱۳۹۹ (ترم بهمن ۹۹) در خوابگاه‌های این دانشگاه منتشر شده است، تاکید کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و وضعیت نارنجی شهر تهران، شرایط بازگشت و حضور دانشجویان تایید شده ساکن به این شرح  است که دانشجویانی که در شهرهای قرمز ساکن هستند از تاریخ ۲۱ فروردین امکان ورود به خوابگاه را خواهند داشت.

طبق این اطلاعیه دانشجویانی که علایم بیماری کرونا یا سرماخوردگی را دارند یا در دوره قرنطینه بعد از بیماری (تا دو هفته پس از شروع بیماری) قرار دارند تا قبل از اطمینان از سلامت خود از مراجعه به خوابگاه جداً خودداری کنند.

در ادامه اطلاعیه شورای صنفی کل دانشجویان دانشگاه تهران همچنین آمده است: با هدف حفظ سلامت دانشجویان و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ارزیابی سلامت و غربالگری دانشجویان در بازگشت و قبل از ورود به خوابگاه تدارک دیده شده است و با توجه به محدودیت انجام معاینه پزشکی، سایر دانشجویان ساکن (به غیر از بند ۱ و ۲) می‌توانند طبق برنامه زمان بندی و اولویت‌های ذیل بر اساس حروف الفبای نام‌خانوادگی خود، نسبت به حضور در خوابگاه اقدام کنند.

براساس این اطلاعیه دانشجویانی که تاکنون موفق به حضور در خوابگاه نشده‌اند، لازم است بر اساس فرآیند طراحی شده در یک سال گذشته به سامانه «گلستان» بخش پیشخوان خدمت مراجعه و فرآیند مذکور را تکمیل نمایند لذا از مراجعه حضوری به خوابگاه جداً خودداری کنند.

همچنین در خصوص برگزاری دروس عملی، اداره کل امور خوابگاه‌ها منتظر برنامه‌ریزی آموزش دانشگاه می‌باشد تا زمینه لازم را متناسب با نیاز دانشجویان فراهم کند.

نحوه بازگشایی خوابگاه های دانشگاه شهید بهشتی

 اداره امور خوابگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی هم در اطلاعیه‌ای وضعیت حضور دانشجویان در خوابگاه‌های این دانشگاه را با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و وضعیت نارنجی شهر تهران را اعلام کرد.  

در این اطلاعیه آمده است: دانشجویانی که در سایر شهرهای دارای وضعیت آبی، زرد و نارنجی ساکن هستند از تاریخ ۱۴ فروردین امکان ورود به خوابگاه را خواهند داشت. به دانشجویان توصیه می‌شود به‌دلیل ترافیک وسایل نقلیه عمومی و واگیری بیماری بازگشت از محل سکونت به خوابگاه، ترجیحاً به‌صورت تدریجی باشد.

همچنین دانشجویانی که در شهرهای دارای وضعیت ((قرمز)) ساکن هستند از تاریخ ۲۱ فروردین امکان ورود به خوابگاه را خواهند داشت.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: آن دسته از دانشجویانی که علایم بیماری کرونا یا سرماخوردگی دارند یا در دوره قرنطینه بعد از بیماری (تا ۲ هفته پس از شروع بیماری) قرار دارند تا قبل از اطمینان از سلامت خود، از مراجعه به خوابگاه جداٌ خودداری کنند …

طبق این اطلاعیه با هدف حفظ سلامت دانشجویان و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارزیابی سلامت و غربالگری دانشجویان در بازگشت و قبل از ورود به خوابگاه، ارائه گواهی سلامت از پزشک یا مراکز بهداشتی محل سکونت به مسوول خوابگاه الزامی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا