سیستم رادار خیابانی برای نجات جان عابران پیاده

 سیستم های راداری خودروها در محیط های دارای ساختمان های زیاد یا در صورت وجود خودروهای فراوان به خوبی عمل نمی کنند. یک سیستم راداری تازه با تحت پوشش قرار دادن گسترده خیابان ها می تواند این مشکل را برطرف کند.

سیستم یادشده با همکاری سه گروه تحقیقاتی در آلمان طراحی شده و مجهز به حسگرهای راداری جدید میمو است که باید در نقاط شلوغی مانند ایستگاه های اتوبوس، اطراف مدارس و خطوط عابرپیاده نصب شوند تا همه خودروها بتوانند از آن استفاده کنند.

هر یک از این رادارها می توانند در هر ثانیه یک منطقه را صد بار اسکن کنند. هر حسگر به کار گرفته شده در قالب این سیستم می تواند علاوه بر شناسایی افراد سرعت و مسیر حرکت آنها را نیز مشخص کند. سپس پیام هشداری از طریق این حسگرها ارسال می شود که در خودروهای مختلف به صورت صوتی یا بصری قابل دریافت است.

سیستم یادشده را می توان به گونه ای طراحی کرد که ترمز خودرو را به طور خودکار فعال کند یا تنها به رانندگان هشدار دهد. با توجه به اینکه در سیستم یادشده از دوربین استفاده نمی شود، حریم شخصی افراد به خطر نمی افتد. استفاده آزمایشی از دو رادار بدین شیوه موجب شناسایی هشت فرد در حال حرکت شده است.

منبع:فارس

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا