تعداد کاربران سرویس های استریم به بیش از یک میلیارد نفر می رسد

همه گیری سرویس‌های استریم دیگر بر کسی پوشیده نیست. صحبت از سرویس‌هایی است که به پخش فیلم و سریال بسنده نکرده‌اند و دست به تولید محصولات مختلفی اعم از فیلم، سریال و انیمیشن می‌زنند. سرویس نتفلیکس اولین سرویسی بود که رویکرد رساندن مستقیم محصول به‌دست کاربر را آغاز کرد و به‌دنبال آن شرکت‌های بزرگ و متعددی مانند دیزنی، ان‌بی‌سی‌یونیورسال و وانرمدیا پا به این عرصه گذاشتند. این سرویس‌ها در حال حاضر سیر صعودی مداومی را تجربه می‌کنند و به‌نوعی تهدیدی برای سرویس‌های سنتی تلویزیون‌های کابلی هستند.

طبق پیش‌بینی Lightshed Partners تعداد کاربران سرویس‌های VOD تا سال ۲۰۲۴ به رقم سرسام‌آور ۱.۲۵ میلیارد نفر خواهد رسید. تعداد کاربران این سرویس‌ها تا پایان سال ۲۰۲۰، ۶۵۰ میلیون نفر بود و طبق این پیش‌بینی تا سال ۲۰۲۴ دوبرابر خواهد شد. در مقام مقایسه می‌توان به این نکته اشاره کرد که بنابر گزارش Business Wire تعداد کاربران سرویس‌های سنتی تلویزیون در سال ۲۰۱۸ از عدد یک میلیارد نفر عبور کرد. البته Lightshed در پیش‌بینی خود کاربران اپل تی‌وی پلاس را لحاظ کرده و تمام کاربران آمازون پرایم را نیز به‌عنوان مشترکان سرویس پرایم ویدیو به حساب آورده است. به‌هرحال، موضوع قابل‌توجه آن است که تعداد مشترکان سرویس‌های استریم روندی رو به رشد دارد.

لوگو دیزنی پلاس و برندهای این سرویس استریم مثل مارول، پیکسار و جنگ ستارگان

از نوامبر سال ۲۰۱۹ به بعد، پنج سرویس استریم بزرگ از قبیل اپل تی‌وی پلاس، دیزنی پلاس، کیوبی، اچ‌بی‌او مکس و پیکاک آغاز به کار کرده‌اند. سرویس کیوبی تعطیل شده است اما چهار سرویس‌ دیگر در مجموع حدود ۱۲۵ میلیون مشترک جذب کرده‌اند. سرویس نتفلیکس همچنین در سال ۲۰۲۰ تعداد ۳۷ میلیون کاربر جذب کرده است. سرویس هولو نیز پس از اضافه شدن به بسته پیشنهادی دیزنی، نُه میلیون کاربر جذب کرده است.

در سال ۲۰۱۸ سه میلیون کاربرِ تلویزیونِ کابلی در آمریکا این نوع سرویس را رها کرده‌اند، در سال ۲۰۱۹ شش میلیون نفر و در سال ۲۰۲۰ بیش از شش و نیم میلیون نفر استفاده از تلویزیون کابلی را متوقف کرده‌اند. eMarketer پیش‌بینی می‌کند ۴۶.۶ میلیون کاربر تا سال ۲۰۲۴ استفاده از سرویس‌های کابلی را کنار خواهند گذاشت.

منبع:زومجی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا