مُدرنا هر ویال واکسن کووید-۱۹ را با دوزهای بیشتری از این واکسن پر می‌کند

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که این سازمان به شرکت مُدرنا اجازه داده است که از ویال هایی استفاده کند که حاوی ۱۵ دوز از این واکسن نجات بخش هستند؛ این مجوز در واقع افزایشی در مورد ویال های ۱۰ دوزی محسوب می شود که در ابتدا مورد تایید قرار گرفته بودند.

سازمان غذا و داروی آمریکا همچنین در مورد ویال های ۱۰ دوزی واکسن کووید-۱۹ شرکت مدرنا که در حال حاضر موجود هستند، اعلام کرد: حداکثر شمار دوزهای قابل استخراج به ۱۱ رسیده است.

درحالیکه آمریکا به تلاش های خود برای واکسیناسیون کرونا تحت برنامه «جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا برای اعمال ۲۰۰ میلیون دوز واکسن طی ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری خود افزایش داده است، انتظار می رود این تجدید نظرها باعث افزایش تعداد واکسن های نجات بخش یکبار تزریقی شود.

«پیتر مارکس»، مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات زیست شناسی FDA گفت: هر دو این بازنگری ها بر تأمین واکسن کووید-۱۹ شرکت مُدرنا ۹ تأثیر مثبتی دارند؛ این کار به تأمین دوزهای بیشتری از  واکسن در جوامع کمک می کند و باعث می شود واکسن ها با سرعت بیشتری تزریق شوند.در نهایت، تزریق به موقع واکسن های بیشتر به مردم به پایان هر چه سریعتر این بیماری همه گیر کمک می کند.

سازمان دارو و غذای آمریکا همچنین اعلام کرد که تعداد دوزهای قابل استحصال از هر دو اندازه ویال بسته به نوع سرنگ و سوزن های استفاده شده، ممکن است متفاوت باشد.

شرکت مُدرنا اعلام کرد که انتظار دارد در هفته های آینده ویال های جدید ۱۵ دوزه واکسن کرونا را عرضه کند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا