فایزر از اثربخشی ۱۰۰ درصدی واکسن کرونا خبر داد

 با این حساب این گروه سنی می‌توانند به‌زودی و پس از دریافت مجوزهای لازم، واکسن کرونا را قبل از بازگشایی مجدد مدارس دریافت کنند.

«آلبرت بورلا»، مدیر عامل شرکت فایزر قصد دارد اطلاعات واکسن جدید را در اسرع وقت برای سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) ارسال کند.

شرکت فایزر اعلام کرده در مرحله تست بالینی، ۲۲۶۰ داوطلب در همین گروه سنی در ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. عدم وجود عفونت تایید شده‌ در این تعداد داوطلب،‌ به اثربخشی ۱۰۰ درصدی واکسن جدید اشاره دارد که خبری بسیار دلگرم کننده محسوب می‌شود. همچنین فایزر اعلام کرده که عوارض جانبی واکسن جدید کرونا برای گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۵ سال مشابه عوارض جانبی محدود مشاهده شده در گروه بزرگسالان سنین ۱۶ تا ۲۵ سال است و نوجوانان به راحتی می‌توانند واکسن جدید را بدون نگرانی دریافت کنند.

بی‌شک واکسیناسیون چنین گروه‌های سنی می‌تواند نقش موثری در پایان دادن به چرخه همه‌گیری کرونا ایفا کند. دکتر «اسکات گوتلیب»، کمیسر سابق FDA و عضو هیئت مدیره فایزر می‌گوید احتمالا بررسی اطلاعات جدید توسط آژانس آمریکایی در حدود یک ماه طول خواهد کشید.

اگر واکسن جدید فایزر برای گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۵ سال بتواند تاییدیه‌های لازم را دریافت کند، می‌توان امید داشت که در سال تحصیلی جدید این گروه سنی بتواند به صورت حضوری به مدرسه برود و همین مساله نقطه عطفی در پیشگیری از همه‌گیری کرونا خواهد بود. همچنین با دریافت واکسن کرونا، این گروه سنی می‌تواند در سایر فعالیت‌های فوق برنامه، ورزشی و تفریحی که در یکسال گذشته از آن محروم بوده نیز شرکت کند.

علاوه بر گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۵ سال، کودکان با سن کمتر و در مقطع دبستان نیز باید به‌زودی واکسن کرونا را دریافت کنند تا آن‌ها هم بتوانند به مدرسه بروند. تلاش برای تولید واکسن برای این گروه سنی نیز در جریان است.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا