برگزاری همزمان المپیاد جهانی ریاضی در ایران

دکتر امید نقشینه در گفتگو با خبرنگار سیناپرس، با بیان اینکه المپیاد جهانی ریاضی دانش آموزی از کیفیت بالای آزمون و بارم بندی برخوردار است، گفت: با توجه به این شرایط، مطمئنا بیش از  6 نفری که  عضو تیم المپیاد جهانی ایران هستند، در کشور علاقمندند که در این آزمون شرکت کنند و حتی بتوانند نمره ای معادل مدال نیز کسب کنند.

وی افزود: به همین منظور  از سال 1392 تا امسال همزمان با برگزاری المپیاد جهانی ریاضی، تلاش شد که با حضور دانش آموزان و دانشجویان علاقمند آزمون های این المپیاد در تهران نیز برگزار شود.

دکتر نقشینه درباره روال برگزاری این آزمون ها به شکل همزمان با المپیاد جهانی گفت: سرپرست های تیم های المپیاد بلافاصله پس از دریافت سوالات آنها را برای ما در تهران ایمیل می کنند و با توجه به اختلاف ساعت بین تهران و کشور برگزار کننده المپیاد، شرکت کنندگان در قرنطینه نگه داشته می شوند.

وی ادامه داد: پس از آن برگه ها بر اساس استانداردهای کمیته جهانی المپیاد ریاضی تصحیح شده و اعلام می شود که نمره کسب شده توسط دانش آموز و دانشجو شرکت کننده، در محدوده کدام مدال المپیاد جهانی بوده است.

رئیس کمیته علمی المپیاد ریاضی باشگاه دانش پژوهان جوان تصریح کرد :درصددیم که گواهینامه ای هم به شرکت کنندگانی که موفق به کسب نمره ای معادل مدال های طلا، نقره و برنز جهانی شده اند اعطا کنیم تا از این طریق شناسایی استعدادهای ریاضی از طریق برگزاری این آزمون ها به طور رسمی گسترش یابد.

وی افزود: همچنین به دنبال این هستیم که دانشگاه ها هم برای این گواهینامه ها ارزش قائل شوند چرا که به نظر ما افرادی که در این آزمون موفق به کسب نمراتی معادل برگزیدگان المپیاد جهانی می شوند، با اینکه در شرایط مسابقات جهانی این نمره را کسب نکرده اند اما قطعا دارای استعداد هستند که توانسته اند سوالات آزمون را حل کنند.

وی با اشاره به برگزاری المپیاد بین‌المللی ریاضی سال جاری در کشور تایلند اظهارکرد: ساعت محلی این کشور 3 و نیم ساعت جلوتر از تهران است و زمان آزمون‌های المپیاد روزهای 10 و 11 ژولای، مصادف با جمعه و شنبه، 19 و 20 تیر و مقارن با 23 و 24 ماه مبارک رمضان بود.بنابراین با موفقیت کامل این آزمون با حضور بیش از 60 دانش آموز و دانشجو علاقمند در باشگاه دانش پژوهان برگزار شد.

به گفته دکتر نقشینه سال گذشته دومین المپیاد هم‌زمان با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این دانشگاه برگزار شد.

وی افزود: طی دو سال برگزاری المپیاد همزمان ریاضی پس از تصحیح آزمون، افرادی بودند که نمره ای معادل مدال های 3 گانه المپیاد جهانی ریاضی را کسب کردند و حتی در سال های بعد موفق به حضور در تیم اعزامی ایران به مسابقات جهانی شدند.

رئیس کمیته علمی المپیاد ریاضی باشگاه دانش پژوهان جوان در پایان پیشنهاد کرد که امیدواریم که المپیاد همزمان ریاضی به صورت غیر متمرکز در مراکزی در استان های مختلف کشور با فراهم کردن شرایط قرنطینه برگزار شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا