خانه فناوری ایران در روسیه راه اندازی می شود

دکتر مهدی قلعه نوی درباره برنامه‌های معاونت علمی برای توسعه ارتباطات بین المللی و صادرات محصولات دانش بنیان به مهر اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی که از سال ۹۹ با هدف توسعه زیرساخت فیزیکی در بازارهای هدف صادراتی برای شرکتهای دانش بنیان، فناور و خلاق در معاونت علمی پیگیری کردیم ایجاد خانه‌های نوآوری و فناوری در خارج از ایران بود.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه در سال ۹۹ توانستیم ۲ خانه فناوری و نوآوری را در کشور کنیا و سوریه راه اندازی کنیم، گفت: اولین خانه نوآوری و فناوری در سال‌های قبل در چین، دومی و سومی در کنیا و سوریه در سال گذشته راه اندازی شده است.

قلعه نوی با بیان اینکه به این خانه‌های نوآوری و فناوری «iHiT» می‌گویند، گفت: این خانه‌ها در واقع با هدف ارائه خدمات سخت افزاری از قبیل تأمین فضای کار اختصاصی و فضای کار اشتراکی و اتاق جلسات و شوروم کالایی ایجاد شده اند تا شرکتها بتوانند به این واسطه محصولات خود را به کشور مربوطه و سایر کشورهای همجوار آنها صادرات کنند.

وی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات نرم افزاری شامل تحقیقات بازار، بازاریابی، اخذ استانداردها و مجوزهای فروش از جمله اقداماتی است که به این شرکتهای دانش بنیان، فناور و خلاق در خانه نوآوری ارائه می‌شود تا روند صادرات با سهولت اجرایی شود.

به گفته رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری، همچنین نشست‌های تجاری در این خانه‌ها با هدف انجام فعالیت‌های بین المللی در حوزه صادرات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر هدف راه اندازی خانه‌های نوآوری گفت: چنین کشوری که خانه نوآوری در آن ایجاد شده به عنوان هاب صادراتی می‌تواند زمینه صادرات به سایر کشورهای منطقه برای شرکتهای دانش بنیان را فراهم کند.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های بین المللی گفت: همچنین در سال ۹۹ در راستای توسعه ارتباطات بین المللی و با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده بواسطه پاندمی کرونا ۱۲ نشست آنلاین با آلمان، سوئیس، اتریش، افغانستان، پاکستان، کنیا، آفریقای جنوبی، مالزی، اندونزی، روسیه، قزاقستان و ازبکستان برگزار کردیم. این نشست‌ها با هدف تبیین شرایط بازار و تناظر یابی شرکتها با همتایان و مشتریان شأن در سایر کشورها انجام شده و نتایجی هم داشت.

وی با اشاره به نتایج این نشست‌ها گفت: صادرات انواع طعم دهنده، خشک کن‌های خورشیدی، تجهیزات پزشکی مصرفی و.. به کشورهای افغانستان، مالزی و ازبکستان از نتایج این نشستها بودند.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری در خصوص هفته نوآوری ایران گفت: ۱۰۰ شرکت از ۳۰ کشور با هدف توسعه تجارت بین ایران و کشورهای شرکت کننده جلسات آنلاین با یکدیگر برقرار کردند.

وی گفت: راه اندازی خانه‌های نوآوری در سال ۹۹ شروع خوبی بوده تاکنون محصولات ۵ شرکت دانش بنیان دارو و تجهیزات پزشکی در شرق آفریقا رجیستر شده و قرار است پس از اتمام فرایند ثبت بازاریابی و صادرات محصولات آغاز شود.

راه اندازی خانه نوآوری و فناوری جدید در سایر کشورها

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری افزود: ما در صدد هستیم که در سال ۱۴۰۰ دو خانه نوآوری و فناوری را در دو کشور دیگر راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: اکنون مقدمات راه اندازی چهارمین خانه فناوری و نوآوری ایران در کشور روسیه ایجاد شده است که در خردادماه و همزمان با برپایی دومین نشست میان شرکت‌های دانش بنیان ایران و طرف‌های روس این موضوع نیز به سرانجام خواهد رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا