رونمایی از پوستر و سامانه دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان

در این نشست دکتر غفاری با قدردانی از تلاش های صورت گرفته به منظور برگزاری این جشنواره بین المللی دانشجویی اظهار داشت: هنگامی که یک رویداد به صورت منظم و با مشارکت چشمگیر عناصر مؤثر آن برگزار می شود، در واقع می توان گفت که جنبه تاریخی پیدا می کند و این مهم در مورد جشنواره بین المللی دانشجویی فیلم کوتاه و عکس امید در حال تحقق است.

وی این جشنواره را عرصه‌ای برای کنش‌گری علاقه مندان و فعالان فیلم کوتاه و عکس در مجموعه نظام آموزش عالی کشور دانست و افزود: سهم ارزنده‌ای که برگزیدگان جشنواره امید در رویدادهایی فراتر از حوزه دانشگاه و به ویژه در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر طی سال‌های اخیر کسب کرده‌اند، بیانگر اثر بخشی و اعتباری است که این جشنواره در سطح عمومی جامعه به دست آورده است.

دکتر غفاری در ادامه با تأکید بر ضرورت پیوند کنش‌گری دانشگاه در عرصه‌های هنری با امور اجتماعی گفت: تعامل صورت گرفته با مجموعه‌های مسئول در خصوص موضوعات این جشنواره از جمله نقاط قوت این رویداد به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: ارتقای جشنواره امید به فراتر از مرزهای کشور و ورود به عرصه بین المللی یک دستاورد مهم تلقی می شود که می‌تواند دامنه تأثیرات آن را افزایش دهد.

وی همچنین ایجاد زمینه بهره‌گیری از ظرفیت و دانش استادان و اعضای هیأت علمی مرتبط در قالب سینمای دانشگاهی را از دیگر ویژگی‌های این دوره از جشنواره عنوان کرد و گفت: این امر موجب می‌شود تا عمق جشنواره محدود به فعالیت های دانشجویی نشود.

دکتر غفاری در پایان با بیان اینکه این جشنواره بین المللی مزین به نام امید است و این مهم یکی از الزامات و ضرورت های جامعه در شرایط کنونی است، ادامه داد: با تمهیدات اتخاذ شده و با فروکش کردن همه گیری بیماری کرونا شاهد افزایش میزان مشارکت علاقه مندان و گرمای حضور فعالان عرصه فیلم کوتاه و عکس در این جشنواره باشیم.

محمدهادی عسکری، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز با تأکید بر اینکه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس امید بستری برای بروز استعداد ها و فعالیت های خود انگیخته دانشجویان و مجموعه های دانشجویی در عرصه تولید فیلم کوتاه و عکس به شمار می رود، اظهار داشت: بر اساس ضرورتی که در این زمینه وجود داشت، تلاش شد تا این رویداد به صورت منسجم برگزار شود.

وی افزود: هویت بخشی به این جشنواره یکی از الزاماتی بود که طی دوره های اخیر با نامگذاری این رویداد به عنوان «امید» دنبال شد.

عسکری در ادامه گفت: برنامه‌ریزی جشنواره به گونه‌ای صورت گرفته که در آن استانداردهای لازم از طریق بهره گیری از ظرفیت استادان، صاحب نظران و فعالان حرفه‌ای عرصه سینما و عکس مد نظر قرار گرفته و خوشبختانه نتایج مطلوبی را در پی داشته است.

مقداد جعفرزاده دبیر دهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید نیز در این نشست گفت: خوشبختانه در سایه حمایت های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و با ریل گذاری صحیح انجام شده، جشنواره فیلم کوتاه و عکس امید به یکی از جشنواره های مرجع در بین فعالان هنری دانشگاه ها تبدیل شده است.

وی همچنین در تبیین موضوعات جشنواره افزود: علاوه بر بخش آزاد، موضوعاتی از قبیل اعتیاد و آسیب های اجتماعی، زیست کرونایی، جهان علیه خشونت و افراطی‌گری و نیز تهران، پایتخت ایران به این دوره از جشنواره افزوده شده است.

جعفرزاده با بیان تقویم زمانی جشنواره گفت: مهلت فراخوان شرکت در جشنواره تا ۱۲ خرداد ماه سال جاری است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، جشنواره امید طی روزهای ۲۵ لغایت ۲۸ تیر ماه سال جاری برگزار می شود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.omidfestival.ir در جریان جزئیات آن قرار گیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا