تعلیق حساب فیسبوک رئیس جمهور ونزوئلا

مادورو اخیرا در یک ویدیو در فیسبوک و در ادعایی تایید نشده از تاثیر داروی خوراکی «کارواتیویر» در درمان بیماری کرونا گفته و همین موضوع معلق شدن حساب کاربری او را به دنبال داشته است. کارواتیویر یک داروی خوارکی مبتنی بر گیاه آویشن است. بر اساس گفته رئیس جمهور ونزوئلا در این ویدیو، قطرات معجزه پزشک ونزوئلایی مربوط به قرن نوزدهم میلادی، «خوزه جورجیو هرناندز» می‌تواند برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا استفاده شود.

مادورو پیش از این گفته بود که این دارو روی بیماران ونزوئلایی آزمایش شده و ۱۰ قطره از آن در زیر زبان برای ۴ ساعت اثر بخشی فوق‌العاده‌ای بر روند درمانی نشان داده است. همچنین ادعا شده که این داره به طور ۱۰۰ درصد ویروس کرونا را نابود می‌کند. او در یک پست ویدیویی به غلط گفته بود که کارواتیویر «قطرات معجزه‌آسا» است و می‌تواند هم برای درمان و هم برای پیشگیری از [ابتلا به] کرونا کاربرد داشته باشد و در عین حال هیچ عوارض جانبی ندارد. البته این ادعا هنوز توسط پزشکان تایید نشده است.

سخنگوی فیسبوک اعلام کرده که از رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی پیروی می‌کند و بر این اساس در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان این بیماری وجود ندارد. سخنگوی فیسبوک همچنین افزوده که این شبکه اجتماعی، صفحه مادورو را به دلیل «تکرار نقض» سیاست‌های فیسبوک مسدود کرده است. پیش از این در ماه فوریه سال جاری رئیس جمهور ونزوئلا فیسبوک را به سانسور کردن ویدیوهایی بی اساس در مورد کارواتیویر متهم کرده بود.

صفحه فیسبوک مادورو که اکنون تعلیق شده همچنان در دسترس است اما تا زمان پایان تعلیق امکان ارسال پست از طریق تیم مادورو وجود ندارد. رئیس جمهور ونزوئلا در اینستاگرام، از شرکت‌های تابعه فیسبوک هم حساب کاربری دارد اما هنوز صفحه او در این شبکه اجتماعی مسدود نشده است.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا