رونمايي از نخستين ربات دلتاي صنعتي ساخت ايران

سیناپرس: دكتر محمد فرهادي وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوري نخستين ربات دلتاي صنعتي ايران را كه توسط پژوهشگران جوان شركت دانش‌بنيان RSTL دانشگاه آزاد اسلامي قزوين ساخته شده، رونمايي کرد.

در مراسم رونمایی ربات دلتا، دكتر فرهادي ضمن بازدید از غرفه‌ي دانشگاه آزاد اسلامي قزوين با دست‌آوردهاي علمي دانشجويان و پژوهشگران اين دانشگاه آشنا شد.

دكتر كرسفي مدير اجرايي اين طرح با اشاره به عمكلرد قدرتمند اين ربات در بخش نرم‌افزاري گفت: تمامي مراحل طراحي نرم افزار این ربات توسط محققان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامي قزوين انجام شده و ما آماده‌ي همكاري با شركت‌هاي مختلف در تمامي پروژه‌هاي صنعتي هستيم.

وي افزود: در بخش سخت‌افزاري نيز بيش از 80 درصد مراحل ساخت اين ربات در مراكز تحقيقاتي دانشگاه آزاد اسلامي قزوين انجام شده كه اين مساله نشان دهنده‌ي توان و پتانسيل اين دانشگاه در طراحي و ساخت قطعات است.

محمود غفوري مدير فني اين طرح نيز در تشريح ربات دلتا، گفت: اين ربات قادر به جابه‌جايي اجسام با دقت و شتاب بسيار بالا است و كاربردهاي فراواني در صنعت دارد.

شايان ذكر است، نمايشگاه دست‌آوردهاي پژوهش و فن‌آوري به مناسبت هفته‌ي پژوهش و فن آوري در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برپا شده كه علاوه بر آخرين دست‌آوردهاي پژوهشگران و نخبه گان ايراني، مجموعه‌اي از كتب و تجهيزات آزمايشگاهي در معرض دید عموم قرار گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا