این سه گروه عوارض جانبی واکسن کرونا را تجربه می کنند

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر بیش از یک سال از همه گیری کووید 19 در جهان گذشته است و ما هنوز در معرض خطر این ویروس هستیم. طی ماه های گذشته واکسن های زیادی توسط کشورهای مختلف ساخته شده و در پی شروع گسترده واکسیناسیون، گزارش های مختلفی در مورد عوارض جانبی این واکسن ها ثبت شده است.

 بر اساس این گزارش ها، بسیاری از دریافت کنندگان واکسن از عوارض جانبی پس از واکسیناسیون شکایت کرده اند و حتی چندین مورد فوت نیز مشاهده شده است. به همین دلیل سوال مهمی برای بسیاری از افراد مطرح می شود که آیا مشاهده و بروز عوارض جانبی واکسن های کرونا برای همه معمول است؟

متخصصین بهداشتی در خصوص این موضوع اعتقاد دارند که اینطور نیست. طبق مطالعات انجام شده ،  تقریبا همه کسانی که واکسن کووید ۱۹ را تزریق کنند، عوارضی را تجربه نخواهند کرد و بر اساس گزارش مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده، سه گروه از افراد بیشتر از دیگران ممکن است با عوارض جانبی واکسن کرونا مواجه شوند. البته منظور از این عوارض، عوارض خفیف و غیر جدی تزریق واکسن است.
زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به عوارض جانبی واکسیناسیون کرونا هستند

به گزارش سیناپرس، تجزیه و تحلیل اطلاعات افراد واکسینه شده توسط مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده نشان داده است که بیشتر عوارض جانبی پس از واکسیناسیون کرونا توسط زنان گزارش شده است. حدود ۶۹ درصد از کل زنانی که واکسن کووید ۱۹ زده اند با عوارض جانبی ضعیفی مواجه شده اند. متاسفانه هنوز دلیل مشخصی برای این موضوع شناسایی نشده و مشخص نیست چرا جنسیت می تواند بر عوارض جانبی واکسن های کرونا تاثیر بگذارد.

جوانان بیشتر با عوارض واکسیناسیون کرونا مواجه می شوند

در تمام آزمایشات بالینی واکسن های مختلف کرونا، جوانان بیش از سایرین عوارض جانبی دوزها را متحمل شدند. به گفته کارشناسان ، این موضوع  به دلیل شرایط سیستم ایمنی بدن آن ها است. به گزارش سیناپرس، در حقیقت جوانان دارای سیستم ایمنی قوی تری بوده و مصونیت بیشتری در برابر عوامل بیماری زا دارند، در نتیجه بدن آنها پاسخ قوی تری به عوامل بیماری زای خارجی نشان داده و این موضوع باعث مشاهده عوارض جانبی واکسن در بدن جوانان می شود که به هیچ عنوان خطرناک نبوده و جای نگرانی ندارد.

کسانی که به کرونا مبتلا شده اند مستعد ابتلا به عوارض جانبی پس از واکسیناسیون هستند

اگر شما طی سال گذشته به کرونا مبتلا شده و قصد دارید به زودی واکسینه شوید در خطر بروز عوارض جانبی واکسن قرار داشته و باید مراقب باشید. بررسی های انجام شده توسط متخصصان نشان داده افرادی که قبلاً به ویروس کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند ، پس از واکسیناسیون بیشتر دچار عوارض جانبی می شوند.

به گزارش سیناپرس، بررسی های انجام شده در مورد دلیل این موضوع نشان می دهد سیستم ایمنی بدن افرادی که به کرونا مبتلا شده اند، مشخصات ویروس را در حافظه خود حفظ کرده و  هنگامی که واکسن تزریق شده و وارد بدن این افراد می شود، سیستم ایمنی بدن با سرعت بیشتری نسبت به افراد عادی شروع به مبارزه با ویروس کرده و در حقیقت پاسخ سریع تری به عامل بیماری زای مهاجم می دهد.
به همین دلیل ممکن است برخی از افرادی که ویروس کرونا نداشته اند ، پس از واکسیناسیون عوارض جانبی را تجربه نکنند.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا