شرایط مناسبی برای سفرهای جاده‌ای وجود ندارد

سرهنگ احمد شیرانی روز جمعه در گفتگو با ایرنا با بیان این که در حال حاضر در تمامی جاده‌های کشور ترافیک روان  است، افزود:‌ بارش پراکنده باران در جاده‌های استان‌های شمالی و مرکزی کشور وجود دارد.

وی افزود: تصادفات روند افزایشی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد، در ایام نوروز بیشترین علل تصادفات، سرعت و سبقت غیرمجاز ناشی از عجله و شتاب در رانندگی، رعایت نکردن مقررات و بی احتیاطی، بی توجهی به جلو در حین رانندگی که بیشتر به دلیل استفاده از تلفن همراه  و سایر رفتارهایی که باعث کاهش تمرکز در رانندگی می شود و همچنین ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه که ناشی از خستگی و خواب آلودگی و اصرار بر رانندگی طولانی و بدون توقف است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا تاکید کرد:‌ رانندگی در جاده‌ها در این ایام نیازمند آمادگی کامل، صبر، حوصله و رعایت حق تقدم است و به ازای هر ۲ ساعت رانندگی باید ۱۵ دقیقه توقف و تغییر وضعیت برای پیشگیری از خستگی انجام داد.

سرهنگ شیرانی اظهارداشت: بیشتر حوادث جاده‌ای در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است بنابراین در این محدوده رانندگان باید دقت و احتیاط بیشتری در رانندگی داشته باشند.

وی همچنین گفت: برخورد با تخلفات حادثه ساز از مهم ترین طرح‌های کنترلی جاده‌ها است و با استفاده از دوربین‌های مکانیزه ثبت تخلف و تیم‌های گشتی محسوس و نامحسوس پلیس راه اجرا می‌شود.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهور خاطرنشان کرد: در تخلفات حادثه ساز علاوه بر جریمه، نمره منفی در سوابق راننده ثبت و در ارزیابی رفتار رانندگان موثر است و در صورت تکرار تخلفات حادثه ساز و رسیدن به سقف نمره، گواهینامه  ضبط می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا