تزریق واکسن کرونا باعث التهاب غدد لنفاوی می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از  pennlive، ماموگرافی در کنار سونوگرافی پستان به عنوان یکی از راه های دقیق غربالگری سرطان پستان، به شمار می رود که در زنان 40 سال به بالا می تواند یکی از بهترین راه ها برای تشخیص زودهنگام سرطان پستان مورد استفاده قرار گیرد. 
در ماه های اخیر با توجه به تزریق گسترده واکسن در دنیا، محققان هشدار داده اند که تزریق واکسن کرونا باعث التهاب غدد لنفاوی می شود.به گزارش سیناپرس،  به همین دلیل توصیه کرده اند که برای جلوگیری از بروز سرطان پستان، زنان ماموگرافی های سالیانه خود را به طور مرتب انجام دهند.
محققان به زنان توصیه می کنند که پیش از تزریق نخستین دوز واکسن کرونا یا 4 تا 6 هفته پس از دوز دوم واکسن، باید ماموگرافی های مرتب را انجام دهند. از آنجایی که تزریق واکسن کرونا باعث التهاب غدد لنفاوی در زیربغل می شود، انجام این آزمایش ها می تواند از بروز سرطان پستان جلوگیری کند. 
به گزارش سیناپرس، اما در این میان، آنچه اهمیت دارد درک این مسئله است که تنها مشاهده غدد لنفاوی در زیربغل بدون بررسی پستان الزاما به معنای وجود سرطان پستان نیست. البته، التهاب غدد لنفاوی بعد از دوز دوم واکسن کرونا دلیلی برای نگرانی نیست. به گزارش سیناپرس،به گفته محققان، زنان 45 تا 54 سال باید ماموگرافی های سالیانه را انجام دهند. 
اما انجام سالیانه ماموگرافی برای زنان 40 تا 44 ساله انتخابی است و الزامی برای این کار وجود دارد. در این میان، پزشکان توصیه می کنند که زنان 55 ساله و بالاتر باید هر دو سال ماموگرافی را انجام دهند یا غربالگری سالیانه را داشته باشند.

مترجم:مهگل غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا