حضور ایران در نشست آغازین اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی

ستار هاشمی در اینستاگرام نوشت: به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست آغازین اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS Forum ۲۰۲۱) با موضوع کاهش شکاف دیجیتالی که به صورت مجازی برگزار شد شرکت و سخنرانی کردم.

وی گفت: این نشست با حضور دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات، وزرای ارتباطات کشورهای مختلف، رؤسای سازمان‌های بین‌المللی و مقامات عالی‌رتبه کشورها با محوریت بررسی سیاست‌ها، راهکارها و انتقال تجربیات بین‌المللی به منظور کاهش شکاف دیجیتالی برگزار شد.

هاشمی ادامه داد: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بخش جدایی ناپذیر از زندگی محسوب می‌شود و فرصت‌های متنوعی را در حوزه‌های اقتصادی، آموزش، کسب و کار، و امور اجتماعی و فرهنگی ایجاد کرده است. از این رو دولت‌ها از طریق کمک به گسترش زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های لازم به مردم، نقش مهمی در جهت کاهش شکاف و نابرابری دیجیتالی ایفا می‌کنند.

معاون وزیر ارتباطات گفت: در همین راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران نیز گام‌های مهمی در جهت کاهش نابرابری دیجیتالی در کشور برداشته است، که برخی از مهمترین آنها به شرح ذیل است:

– برقراری پوشش اینترنت نسل سوم و چهارم در تمامی شهرهای ایران و شروع توسعه فناوری نسل پنج در کشور

– اتصال بیش از ۹۵ درصد روستاها به شبکه سراسری موبایل و اینترنت پهن باند

– دو برابر شدن ضریب نفوذ اینترنت پهن باند موبایل در چهار سال گذشته و افزایش تعداد کاربران به بیش از ۷۷ میلیون نفر

– افزایش ۱۷ رتبه‌ای کشور در شاخص توسعه دولت الکترونیک در چهار سال گذشته

– اقدامات متنوع در راستای حمایت از آموزش مجازی و برقراری عدالت آموزشی، نظیر طرح شبکه هوشمند مدارس، رایگان سازی تعرفه وب‌سایت‌های آموزشی دانشگاهی و مدارس و ارائه بسته‌های حمایتی به اساتید، دانشجویان و معلمان.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا