کاهش عوارض یائسگی به کمک چای و کلم بروکلی

به گزارش سیناپرس،تیمی از پژوهشگران بیمارستان ادنبورک در کمبریج با همکاری دانشگاه های لندن و یک تیم پژوهشی ویژه سرطان در ژاپن در بررسی های خود دریافتند که ترکیب برخی مواد طبیعی همچون انار، زردچوبه، چای و کلم بروکلی می تواند علائم مشترک یائسگی از جمله گر گرفتگی بدن، درد مفاصل، تغییر خلق و خو و بداخلاقی را  کاهش دهد.

در این میان مشخص شد موادی به نام پلی فنول ها که مواد شیمیایی طبیعی هستند که به میوه ها و مواد غذایی رنگ و عطر می دهند، برای مبارزه با عوارض ناشی از یائسگی مفید بوده و می توان از آن استفاده کرد.

پلی فنول ها به طور گسترده ای در گیاهان، ادویه ها، میوه ها، سبزیجات و به ویژه کلم بروکلی، چای و آجیل ها یافت می شود. به گزارش سیناپرس، در این مطالعات، پژوهشگران همچنین به بررسی و مطالعه آزمایشی مکمل های غذایی مورد استفاده در مردان مبتلا به سرطان پروستات  پرداخته و دریافتند این ماده در تنظیم هورمون های بدن هر دو گروه مردان و زنان نقش مهمی ایفا می کند.

به گفته اعضای این تیم تحقیقاتی، مصرف داروهای ساخته شده بر پایه چای و کلم بروکلی هیچ خطر و تاثیر جانبی نداشته و با تمرکز بر ترکیباتی شامل  انار ، زردچوبه، چای و کلم بروکلی  که سرشار از پلی فنول های فیتواستروژنیک آزاد هستند، می توان عوارض ناشی از یائسگی را تا حد زیادی کنترل کرد.