جیلی در تلاش برای رقابت با تسلا

به گزارش سیناپرس، کت خودروساز جیلی به تازگی با معرفی محصولی به نام زیکر Zeekr از حضور خود در دنیای رقابتی خودروهای الکتریکی خبر داده و اعلام کرد این محصول با هدف رقابت با خودرو سازی تسلا طراحی و معرفی شده است.

لازم به توضیح است که شرکت خودرو سازی جیلی به طور معمول از نام های تجاری مختلفی برای معرفی طیف وسیعی از وسایل نقلیه تولید شده توسط این شرکت استفاده کرده و تمامی آن ها را به عنوان زیر مجموعه پلتفرم جیلی  معرفی می کند. گفتنی است در مرحله نخست، خودروی جدید زیکر برای مشتریان داخل کشور چین در سال جاری عرضه شده و سپس این خودرو در سایر کشورها نیز ارائه خواهد شد.

بررسی های انجام شده نشان می دهد زیکر نام ویژه این خودرو برای بازارهای اروپایی و خارج از چین محسوب شده و این محصول در داخل چین دارای نام جی کی (JI KE) است. به گزارش سیناپرس،  جیلی در اطلاعیه مرتبط با زیکر اعلام کرد در راستای پوشش نیازهای روزافزون بازارهای بین المللی به خودروهای الکتریکی، برای پنج سال آینده در نظر دارد به طور متوسط هر سال یک خودروی الکتریکی جدید به بازار عرضه کند.

به اعتقاد کارشناسان بازار خودرو، در حالی که تمرکز اولیه زیکر در بازار داخلی چین خواهد بود، این شرکت، فرصت های صادرات را برای برآورده ساختن تقاضای بازار جهانی وسایل نقلیه الکتریکی بررسی خواهد کرد. طبیعتا انتخاب نام های تجاری متفاوت از برند اصلی،  با هدف خاصی از گسترش نفوذ جهانی به عنوان بخشی از طرح رشد جیلی ارائه شده است.

مدیران شرکت جیلی همچنین خبر از  تمرکز بر نوآوری های مدرن با هدف توسعه یک پلتفرم کارآمد از خودروهای الکتریکی داده و اعلام کردند هدف آن ها ارائه یک رویکرد نوآورانه در  فروش و خدمات پس از فروش این خودروها است.

در همین حال، جیلی با اعلام این که در طول سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو در داخل چین به فروش رسانده، اعلام کرد که برای چهارمین سال متوالی توانست بزرگترین بازار جهانی خودروهای چینی را در اختیار داشته باشد.

بر این اساس گفته می شود سال گذشته محصولات جیلی با افزایش ۲۵ درصدی فروش جهانی به رکورد فروش  ۷۳ هزار خودرو در خارج از چین دست پیدا کرد. این شرکت در حال حاضر در بسیاری از کشورهای اروپایی فعال بوده و محصولات خود را ارائه می کند.

مترجم: ناصر پورقدیمی
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا