ابزارهایی که ردیاب ها را متوقف و مسدود می کنند

بسیاری از کاربران اینترنت گاهی اوقات بدون اطلاع در معرض ردیابی دیگران قرار می‌گیرند که این امر محتوای خصوصی و اطلاعات شخصی آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد و گاهی ردیابی توسط هکر‌ها یا وب سایت‌های مخرب و مخربی انجام می‌شود که دستگاه‌های آن‌ها را خراب می‌کند.

تعدادی ابزار وجود دارد که می‌تواند برای یافتن افرادی که کاربران را در اینترنت ردیابی می‌کنند مورد استفاده قرار گیرد که همچنین محافظت بیشتری را برای کاربران ایجاد می‌کند و به آن‌ها امکان می‌دهد ردیاب را متوقف و مسدود کنند، از جمله این ابزار‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ابزار Panopticlick

برای اندازه گیری تعداد ردیاب‌هایی است که کاربر را ردیابی می‌کنند، تنظیمات مرورگر فعلی کاربر، از جمله افزودنی‌ها و افزودنی‌های مرتبط را تجزیه و تحلیل کرده و کاربر می‌تواند با کلیک روی ابزار Test Me از آن استفاده کند.

ابزار Am I Unique؟

این ابزار، ابزاری برای ردیابی است که بر روی اثر انگشت منحصر به فردی که برای مرورگر کاربر شناسایی شده متمرکز است و آن را به همراه کوکی چهار ماه قبل به سیستم اضافه می‌کند که می‌توان از طریق View My آن را دید.

ابزار Disconnect

این بهترین ابزار در عملیات مسدود کردن ردیاب‌ها است، پسوند مرورگر بیش از ۲ هزار ردیابی که کاربر را در اینترنت دنبال می‌کنند مسدود می‌کند، این ابزار به وب سایت‌ها کمک می‌کند تا ۲۷ درصد سریع‌تر بارگیری شوند و بهترین ویژگی Disconnect مسدود کردن ردیاب‌های کاربر است.

ابزار Trackography

این ابزار شرکت‌هایی را که کاربر را ردیابی می‌کنند، کشور‌های میزبان سرور‌های شرکت‌های ردیابی و همچنین کشور‌هایی که میزبان سرور‌های وب سایتی هستند که می‌بیند و همینطور کشور‌های میزبان زیرساخت‌های شبکه مورد نیاز برای دسترسی به سرور‌های رسانه را مسدود می‌کند. برای کار با این ابزار کاربر باید وارد وب سایت Trackography شود و کشور میزبان خود را انتخاب کند، سپس وب سایتی را که می‌خواهد به آن متصل شود انتخاب کند.

ابزار Trace My Shadow

این برنامه به کاربر می‌گوید که چه کسی او را ردیابی می‌کند و ضمن ایجاد تغییرات مثبت در طیف وسیعی از دستگاه‌های معمول استفاده شده، سیستم عامل‌ها، خدمات تلفنی و خدمات آنلاین، نمای کلی از منبع ردیابی را نیز برای کاربر فراهم می‌کند.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا