کرونا قلب حیوانات خانگی را نشانه می رود

به گزارش سیناپرس به نقل از گاردین، در پی افزایش شمار سگ ها و گربه های بستری در بیمارستان در موج دوم همه گیری کرونا، محققان دریافتند که این ویروس جدید این حیوانات را مستعد ابتلا به مشکلات قلبی می کند. در حال حاضر شواهد محکمی دال بر انتقال ویروس از انسان به این قبیل حیوانات خانگی وجود دارد اما خلاف آن را نمی توان به طور قطع اعلام کرد. 

اگرچه پیش از این شواهدی از ابتلای سگ ها و گربه ها به نوع اولیه ویروس کرونا دیده شده بود که علائم آنها بیشتر تنفسی بودند و شامل آبریزش بینی، سرفه، خس خس سینه و ورم ملتحمه بود. اما این اولین باری است که  شواهدی از مشکلات قلبی در این حیوانات مشاهده شده است. 
این بار محققان به دنبال علائمی از نارسایی قلبی در سگ ها و گربه های مبتلا به کرونا هستند تا بتوانند چگونگی تأثیر این ویروس را روی این حیوانات و نوع انتقال آن را درک کنند. به گزارش سیناپرس، طی ماه های دسامبر و فوریه حدود 18 سگ و گربه به دلیل التهاب ماهیچه قلب در بیمارستان مخصوص حیوانات در منطقه باکینگ همشایر انگلیس بستری شده اند. شاید این تعداد خیلی زیاد نباشد اما در مقایسه با سابقه بستری شدن این حیوانات، این آمار 10 برابر شده است. 

به گزارش سیناپرس، سگ ها و گربه هایی که دچار نارسایی قلبی می شوند با علائمی چون بی حالی، کاهش اشتها، تنفس سریع یا کوتاهی تنفس و نیز نامنظمی ضربان قلب مواجه می شوند. در دو مورد حتی از حال رفتن هم گزارش شده است. تست های بعدی انجام شده، وجود التهاب ماهیچه قلب را در این حیوانات مبتلا به کرونا تأیید کرده است. 

محققان مشاهده کرده اند که این سگ ها و گربه های آلوده به ویروس کرونا تقریبا 6 هفته بعد از مثبت شدن تست کرونای صاحب خود به این ویروس مبتلا شده اند. محققان از سگ ها و گربه های بهبود یافته از التهاب ماهیچه قلب، تست خون گرفتند و مشاهده کردند که از 11 حیوان شامل دو گربه و یک سگ نمونه مقعدی آنها مثبت بود و دو گربه و یک سگ دیگر نیز در نمونه خون گرفته شده هنوز کرونا مثبت بودند. 

غیر از یکی از گربه ها که از بین رفت، بقیه حیوانات بعد از درمان های پزشکی بهبود یافتند. یافته ها نشان می دهد که ویروس کرونا با بروز مشکلات و نارسایی های قلبی در انسان ها هم در ارتباط است.

مترجم:ندااظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا