بدن ۲۰ درصد بیماران کرونایی ، آنتی بادی تولید نمی کند

به گزارش سیناپرس، الكساندر گینتسبورگ (Alexander Gintsburg)، از  اعضای تیم تولیدكننده واكسن اسپوتنیک ۵ (Sputnik V)  ، توصیه كرد با توجه به این موضوع که می تواند خطر ابتلای دوباره به بیماری را در پی داشته باشد، بهتر است این گروه جمعیتی برای اطمینان از تولید آنتی بادی در بدنشان علیه ویروس كرونا واكسن شود.
وی در این رابطه اعلام كرد: بدن حداقل بیست درصد از افرادی كه از کووید ۱۹ بهبود يافته اند ، آنتي بادي توليد نمي كنند.

به گزارش سیناپرس، این ویروس شناس مشهور و متخصص حوزه ساخت واکسن در ادامه توضیحات خود اظهار داشت: این داده های تجربی بر اساس بررسی های گسترده ای به دست آمده و باید به این موضوع توجه داشت که رقم بیست درصد مبتلایان فاقد آنتی بادی، رقم قابل توجهی است که ندیده گرفتن آن می تواند تبعاتی جدی در پی داشته باشد به همین دلیل این گروه از جمعیت باید شناسایی شده و  برای اطمینان از تولید آنتی بادی علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

واکسنهای کرونای ساخته شده  بر اساس اصل انتقال مواد ژنتیکی به سلولها می تواند آنتی بادی مورد نیاز را در افراد ایجاد کرده و هیچ دلیلی وجود ندارد که بر اساس آن بتوان حکم بر بی اثر بودن آنها در برابر ویروس های کرونا و سویه های مختلف آن داد.به گزارش سیناپرس، این دانشمند اهل روسیه تاکید کرد که واکسن اسپوتنیک نیز جز این گروه از واکسن ها محسوب می شود.
در خاتمه پژوهشگران تاکید کردند اگر امکان شناسایی این طیف از بیماران وجود ندارد، بهتر است افراد مبتلا شده به کرونا نیز در فهرست واکسیناسیون سراسری قرار بگیرند.